Lader til Elbil


Jeg er på udkig efter en lader til den nye Ford kuga som bliver leveret om et par måneder.
Bilen har en maks lade effekt på 3.7kw
Jeg har kigget på nogle forskellige ladere, alle som kan tilsluttes 400v på tilslutningssiden.
Men de vil alle sammen kun benytte 1 fase og 230v (input) da den maksimale udgangseffekt kun er 3,7kw.

Det medfører at man har en konstant belastning på sin installation på 16a over 3,5 timer før bilen er ladet helt op. - det er da skørt og giver en skævvridning af belastningen i boligen.
Faktisk har installationen også forsikringer på 25a, så der skal ikke både vaskes tøj, koges kartofler og laves flæskesteg i ovnen når man kommer hjem fra arbejde før det giver problemer :P

Kender i til en lader hvor man kan benytte 2 eller 3 faser (400v) input og alligevel lade en Ford kuga op?? for så kunne man jo komme med på 5-6a på hver fase i stedet.

God dag til jer alle  


 

Jeg er på udkig efter en lader til den nye Ford... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ok. tak for forklaringen Gregeren  
Det ender nok bare med at lade med lavere styrke som du også nævner.

God Søndag

 

Den standardbox fx Clever sætter op i forbindelse med et abonnement virker på stort set samme måde som mormorkablet - man kan bare få lov til at trække større strøm, fordi der er opsat en separat gruppe.


Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis