Skift skyde lys dæmper med alm afbryder, kospodance

Hej, jeg har skiftet min lysdæmper ud med en alm kospondance afbryder. I den anden ende sidder en dobbelt afbryder med kospondance og fjederklik.
Når den dobbelte er i en position uden fjeder så virker tænd og sluk på den nye afbryder, tager man så anden position så er den nye afbryder med konstant strøm i begge positioner. Hvad gør jeg forkert? Om jeg får kip tryk eller ej er jeg som sådan ligeglad med. 
Hej, jeg har skiftet min lysdæmper ud med en alm... Vis hele indlægget
33 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Fjederklik systemet virker kun på lysdæmper da den skal have en impuls for at skifte.
Så hvis du følger min anvisning med at den sorte tages ud, så kan du slukke og tænde ved din nye afbryder og den dobbelt korrespondance bruges ikke til noget.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 16-01-2020 20:03:20

Fjederklik systemet virker kun på lysdæmper da den skal have en impuls for at skifte.
Så hvis du følger min anvisning med at den sorte tages ud, så kan du slukke og tænde ved din nye afbryder og den dobbelt korrespondance bruges ikke til noget.

 Meningen var jo den ville skulle kunne bruges begge steder? Det kræver en ledning mere? Så jeg forbliver bare hvor jeg er for nu. Men tal for hjælpen :-)

Hvis du fortryder og alligevel vil lidt videre, så vil jeg anbefale at ringe til elektriker. Det er ikke en stor operation.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis