Skift skyde lys dæmper med alm afbryder, kospodance

Hej, jeg har skiftet min lysdæmper ud med en alm kospondance afbryder. I den anden ende sidder en dobbelt afbryder med kospondance og fjederklik.
Når den dobbelte er i en position uden fjeder så virker tænd og sluk på den nye afbryder, tager man så anden position så er den nye afbryder med konstant strøm i begge positioner. Hvad gør jeg forkert? Om jeg får kip tryk eller ej er jeg som sådan ligeglad med. 
Hej, jeg har skiftet min lysdæmper ud med en alm... Vis hele indlægget
33 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det virker stadigvæk ikke ... 
Den lille brune buede lus  skal ikke i midten. Den skal gå fra venstre side og helt over i højre side.
Så får du strøm til køleskab igen. Så tager vi resten derfra.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Sort til Venstre gå op i brun oppe for oven som er loft spot. Den anden sorte forsvinder op i rør i den ene side, og sen lysebrun/grå går i et andet rør . 😕 
Annonce
Sort til venstre kunne jeg godt se gik op til en brun, så den er forbindelse for fasen oppefra uanset farve. Så nu hænger alle fase ledninger sammen fra øverste afbryder forbi begge afbrydere i dobbelt korrespondance, ned til stikkontakt og videre til køleskab  Jeg håber det gav liv til køleskab.
Hvis de 2 ledninger går i hver deres rør så er der i forbindelse med installation af dæmper trukket en ledning ud oppe fra lampested.
Der burde være en sort og en grå i samme rør ligesom i den anden korrespondance.
Så kan det ikke laves uden at denne ledning trækkes i.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Den lysebrun/grå sidder sammen med en gul og blå som ikke er tilsluttet noget. Som om de bare har brugt en ledning på et 3 benet kabel 
Hvor sidder de sammen ? oppe i lampested eller i røret i toppen af dåserne ?

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Over i den nye afbryder kommer alle ledninger samme sted fra. Kan ikke huske farver i lampestedet, men ved der kun er 2 ledninger deroppe.. 
ev elmand skrev den 15-01-2020 20:07:54

Hvor sidder de sammen ? oppe i lampested eller i røret i toppen af dåserne ?
​den grå/brune sidder med en blå og en gul. Som bare ligger løst i dåsen  
Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis