Renovering af 70'er hus

Jeg står og skal i gang med et større renoverings projekt af vores hus fra 71 her til sommer. Jeg har 6 uger hvor jeg kan arbejde fuld tid på projektet. Der skal laves køkken, badeværelse, bryggers og entré. Der kommer murer og vvs mand på det som jeg ikke kan eller må lave. Derudover vil vi ligge nyt gulv i resten af huset. Det samlede areal er i alt  Ca. 130 m2. Gulvet i huset ligger på gulvstrø med 12cm luft ned til klaplaget. Der ligger 5-7 cm isolering. Gulvet er som sådan hverken plaget af kulde eller træk. Gulvet er ret slidt og knirker flere steder så det skal af. Det ligger direkte på gulvstrøne. 

Egentlig ville vi gerne have gulvvarme i hele huset men som jeg kan læse rundt omkring på nettet bla. herinde så  er der alt for lidt isolering i gulvet til at man bør lægge gulvvarme. Min vvs'er mener dog at det vil være ok med den mængde isolering og så gulvvarme plade på gulvstrø. 
Spørgsmålet er så, hvad skal jeg gøre?

Overvejer at droppe gulvvarmen og så beholde den nuværende isoleringsmængde.
Hvis det skal laves efter forskrifterne så skal der vel graves ud og isoleres. Men hvor meget skal jeg grave af for at lave det korrekt. Kan jeg "bare" grave 30 cm. Ned og lægge eks. 300mm eps 80 eller skal der etableres drænlag og andet nedenunder?

Håber på lidt konstruktive indput
Jeg står og skal i gang med et større renoverings... Vis hele indlægget
44 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Der må da være en murer der kan konfirmere, at når de laver et badeværelse for en kunde, så står det råt i 4 uger og tørrer / hærder, og så kommer de igen. Jeg tror altså ikke det er sådan. Jeg skal også bruge den oplysning.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Ifølge mureren der i tirsdags støbt gulv i huset, så burde jeg vente med at ligge fliser til de 28 dage var gået, især da der er tale om store fliser (58,5x58,5), da der ellers var risiko for, at de kunne revne eller slippe underlaget.
Jeg har heldigvis masser af andre ting at tage mig til.
Min tidsplan på de 7 uger holder ikke, men er overbevist om, at jeg nok skal blive færdig på 12 uger. Det må vel også siges at være hurtigt for en toralrenovering. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Så kommer der langt om længe en ny opdatering. Den 8 uge hvor jeg har været i gang fuld tid med renoveringen er ved at være gået. Gulvet er støbt Ca 65m2 fliser er lagt 2x badeværelser er ved at være færdige. 3 yderdøre er skiftet 9 vinduer skiftet lysninger til det hele er blevet bygget 2 gange da der var lidt problemer med materialerne.
Gasfyr er blevet flyttet fra skyr til entré. Der er blevet sat filt på 3/4 af væggene. Der mangler stadig at blive fuget omkring vinduerne og lavet vindueskarme. Køkkenet bliver monteret når der er malet færdig. 120m2 troltekt loft ligger og afklimatiserer og kommer op når der er malet færdig. Vi håber på, St kunne flytte ind igen om 2-3 uger.
Hvis det lykkes, så har vi klaret det hele på 10-11 uger, hvilket vel må siges at være godkendt. Vi ender med at gå 20 godt procent over budgettet, men projektet blev også udbygget til at omfatte udgravning og efterisolering med 300mm styrolit og gulvvarme i hele huset.

Jeg kan desværre ikke finde ud af at vedhæfte billeder. 
Hvor meget har du haft hjælp til, det var en masse du har nået. Jeg er ikke så hurtig, mit håndværk er mest app udvikling, det ligger langt væk fra beton, vvs filt og maling. Men det går.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også