Udspændt afløbsslange

For at kunne nå afløbet er afløbsslangen på vores opvaskemaskine blevet meget trukket/udspændt. Faktisk så meget at den hænger i luften og ikke rører gulvet undet køkkenskabene. Er det et problem eller kan slangen holde til at hænge sådan? Den hænger sådan ca med længde på110 cm svævende ca 5 cm over gulvet (Grå slange på billeder)


Lmchm
27 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kunne nu også smutte hen i byggemarkedet og købe en forlænger, eller lave den selv. Du husker at den skal op over udløb, før den går ned?

 

Det er jeg med på.   Der er allerede forlænger på men den sidder lige på den anden side af skabet (i bunden inde i skabet) med det formål samlingen er synlig. Det er Hårdehvidevare-servicemand der har lavet løsningen. Jeg undrer mig bare over at slangen under skabet må være så spændt at den ikke ligger på gulvet. Kan slangen holde til det? 

Lmchm
Det kommer an på om du har lavet aflastningen korrekt. Ingen skarpe knæk ellers flækker slangen ved knækket..
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg ville ikke satse på at slangen holder til det. Den er ikke beregnet til at være i spænd.

fase
hmm.. det lyder til at jeg skal have fat i hårdhvidevare-servicemanden igen.

Slangen er ikke som sådan i spænd, men snarere udtrukket - dog ikke voldsomt men nok at til at den jo ikke når ned at ligge på gulvet. I forhold til knæk, så er der nok et relativt skarp knæk bag ved maskinen, da slangen er trukket rundt om siden maskinen for at nå.

Lmchm
Annonce
Køb en længere slange og monter den, så er sagen ude af verden.

fase
Eftersigende kan slangen ikke skiftes. Ellers havde jeg gjort det.


Lmchm
Det lyder mærkeligt, at slangen ikke kan skiftes. Betyder det, at hvis den originale slange går i stykker, så skal man have en ny maskine. Ellers kan du vel købe en forlænger, der er længere.

fase
der er allerede forlænger men den sidder lige på den anden side i bundet af skabet, så samlingen kan ses.

Har overvejet blot at skubbe den ned under skabet - så er slangen rigeligt lang og vil ligge fint. Ulempen er så at samlingen ikke er synlig længere..


Lmchm
Nu er det jo ikke en trykslange og vandet vil løbe ud uanset, hvor samlingen er, hvis samlingen bliver utæt.

fase
Der er yderligere 17 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis