Udspændt afløbsslange

For at kunne nå afløbet er afløbsslangen på vores opvaskemaskine blevet meget trukket/udspændt. Faktisk så meget at den hænger i luften og ikke rører gulvet undet køkkenskabene. Er det et problem eller kan slangen holde til at hænge sådan? Den hænger sådan ca med længde på110 cm svævende ca 5 cm over gulvet (Grå slange på billeder)


Lmchm
For at kunne nå afløbet er afløbsslangen på vores... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ok - så forstår jeg:-) Det lyder ikke som om jeg behøver mig bekymre mig om tilløbsslange også så:-)

Jeg får hårdehvideservice til at se på afløbsslangen igen.

Lmchm
Der tryk på tilslutningsslangen hele tiden, også når maskinen ikke kører. Det er kun, hvis Aquastoppet er udløst at magnetventilen lukker og gør slangen trykløs. Magnetventilen er normalt åben, som jeg har beskrevet det i et tidligere indlæg.

fase
så fik jeg frigjort slangen så den nu ligger fint på gulvet. Bør man fastgøre slangen på gulvet, så den ikke slides?

Jeg kan se at man i flere monteringsmanualer skriver at der kan slides hul i en afløbsslange, når den ligger løst på gulvet.

Lmchm
Jeg kan se at man i flere monteringsmanualer skriver at der kan slides hul i en afløbsslange, når den ligger løst på gulvet. 
Lad bare slangen løst på gulvet. Det er i mange tilfælde ikke muligt at gøre slangen fast, hvor i mod knæk på slangen kan gøre skade.

fase
Annonce


Modtaget. Det kan heller ikke rigtig lade sig gøre. Overvejer dog at lægge en skridsikker gummimåtte under slangen så den ikke glider for meget rundt ved udpumpning. Det mindsker nok også slitagen på slangen. 



Lmchm
Jeg har i mine over 50 år som elektriker / hvidevare rep. aldrig set en overslidt afløbs slange. Jeg har set mange overbidte af især mus men det er noget andet.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis