Udspændt afløbsslange

For at kunne nå afløbet er afløbsslangen på vores opvaskemaskine blevet meget trukket/udspændt. Faktisk så meget at den hænger i luften og ikke rører gulvet undet køkkenskabene. Er det et problem eller kan slangen holde til at hænge sådan? Den hænger sådan ca med længde på110 cm svævende ca 5 cm over gulvet (Grå slange på billeder)

Lmchm
For at kunne nå afløbet er afløbsslangen på vores... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
helt enig - men i skabet er der en plastikbakke, så det vil jeg opdage - jeg tænker også løsningen er at skubbe den ned under skabet.

Lmchm
såfremt jeg skubber samlingen ned under skabet, så det hele ligger på gulvet, bør man så fastgøre slangerne, så de ikke ligger og bevæger sig når vandet pumpes ud? Tænker særligt omkring samlingen, hvis den ligger og bevæger sig..

Lmchm
Nej, de bevæger sig ikke, så det går ud over samlingen.

fase
Det ligner du har en kliksokkel på dine skabselementer, så er den vel ikke 100% skjult, da man jo kan få adgang til den. Hvis du er nervøs for vandskade, så kan du jo købe en vandalarm og lægge under dit skab
helt enig - jeg propper den ned under skabet - det er en klik-sokkel så det er nemt at komme til.

Hvordan er det i øvrigt med tilslutningsslangen - Den er også ret udtrukket men ikke lige så meget som afløbsslangen, så den ligger faktisk hen af gulvet, men den har et  "buk" rundt om siden på maskinen. Men da maskinen er med aquastop er det vel sikkert nok?

Lmchm
Annonce
Aquastoppet sidder i bunden af maskinen og er kun til at lukke for vandet, hvis maskinen skulle blive utæt. Så vidt jeg husker, har tilløbsslangen et sprængningstryk på 60 Bar, så det varer lidt inden den bliver utæt, men mekanisk beskadigelse er der naturligvis ikke taget forholdsregler mod.

fase
hmm - jeg troede faktisk at sådan en "dims" var en sikring mod lækage i slangen også. Den sidder helt oppe ved hanen/tislutningen og ifølge manualen løber der også noget strøm i slangen. Ser ud som nedenfor:

Lmchm
Hvis slangen bliver utæt og vandet løber ned i karret under maskinen, vil sensoren opfatte det som en læk i maskinen og lukke for vandtilførslen. Det forudsættes, at der ikke er slukket for strømmen til maskinen. Den klump, du ser øverst ved vandtilslutningen, er en normalt åben (NO) magnetventil, som lukker for vandet, når føleren giver signal.

fase
okay, så hvis vi antager at slangen fx knækker før opvaskemaskinen og vandet løber ud på gulvet, så vil den ikke registrere et læk eller lukke for vandet?

Lmchm
Der jo to slanger uden på hinanden. Den yderste er der forhåbentlig ikke vand i. Hvis den inderste slange får en lækage, løber vandet ned i karret i opvaskemaskinen og udløser Aquastoppet. Hvis der ikke løber vand ned under maskinen og udløser Aquastoppet, vil det løbe ud på gulvet, og så er det ligegyldigt om du har en bakke til at tage vandet eller ej. Men det kræver, at der brud på begge slanger, så der ikke er forbindelse til opvaskemaskinen.

fase
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis