Nyt tag - klamphuggeri eller okay?

Hej LDS.

Vi har fået skiftet 800kvm tag+konstruktion til prisen af en halv bondegård. Firmaet var temmelig hurtige, men var de også for hurtige?

Er det normalt og godt arbejde at skruerne svinger i øst og vest, og ikke sidder lige?

Derudover går skruerne flere steder igennem lægterne på indersiden.


Er der nogle fagfolk som kan komme med en kommentar?


På forhånd tak

Hej LDS. Vi har fået skiftet 800kvm... Vis hele indlægget
30 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Natur skrev den 17-08-2019 17:26:36

Vi bruger et par firmaer lokaliseret omkring Djursland - de er ok.. men der er et andet "velanset" firma herude, der har været i mange problemer... og bliver ved med at grave sig ned i huller - desværre.. 

"If You are in a Hole - STOP digging" - det er mit råd til diverse..


Så gerne.. indiker hvem det er, så det ikke er de forkerte, der skal tage slagene..

 Når jeg lige har fået lavet en uvildig rapport som understøtter det hele, så skal jeg nok råbe det ud over Jylland :-) 

Hvis de er medlem af BYG, kan du klage derigennem. Jeg har selv været turen igennem. Mine tage skal lægges om for 3 gang nu. Har fået erstatning af BYG. Hvis jeg skulle lave klagesagen om, ville jeg benytte mig af Nævnenes Hus i Viborg. De går direkte i fogedretten. At tage en bygningskonsulent er klogt. Koster fa 6000,-. Min lavede en rapport og BYGs syns- og skønsmand kom til det samme.


 

uldal skrev den 17-08-2019 18:06:15

Hvis de er medlem af BYG, kan du klage derigennem. Jeg har selv været turen igennem. Mine tage skal lægges om for 3 gang nu. Har fået erstatning af BYG. Hvis jeg skulle lave klagesagen om, ville jeg benytte mig af Nævnenes Hus i Viborg. De går direkte i fogedretten. At tage en bygningskonsulent er klogt. Koster fa 6000,-. Min lavede en rapport og BYGs syns- og skønsmand kom til det samme.

Tak for svar - De er heldigvis medlem af BYG.  Ellers havde jeg aldrig valgt dem.... ved du hvordan jeg får fat i en bygningskonsulent der ved noget om Cembrit? Har hørt Cembrit om de eventuelt kender nogle - de samarbejder med, men de har ikke svaret.

Hvis det er de 4-5 skruer du har billeder af, der er problemet på 800 m2 tag + konstruktion, så synes jeg du flueknepper. Specielt uldal og natur er gode til at piske en stemning op når det kommer til at hænge håndværkere ud herinde

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
maf skrev den 17-08-2019 19:21:36

Hvis det er de 4-5 skruer du har billeder af, der er problemet på 800 m2 tag + konstruktion, så synes jeg du flueknepper. Specielt uldal og natur er gode til at piske en stemning op når det kommer til at hænge håndværkere ud herinde

 Hvis det da bare var så vel, så havde jeg sku selv hoppet på taget og rettet dem :-)

Annonce

@PGL

Du er for vild

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
maf skrev den 17-08-2019 19:27:22

@PGL

Du er for vild


Hånden på hjertet, havde du selv betalt en halv mio for det her? Se hvor skævt det er......

 

@PGL

Nej ikke for 1 tagrende og de 10 plader jeg kan se på billedet... Med andre ord, så mener jeg ikke nogen kan udtale sig om det, medmindre man har set ALT der er blevet lavet, kender til ALLE aftaler og har hørt AL kommunikation mellem dig og virksomheden 

Måske skulle du være mere opmærksom på at gavlen på dit hus er ved at vælte udad 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
maf skrev den 17-08-2019 19:40:43

@PGL

Nej ikke for 1 tagrende og de 10 plader jeg kan se på billedet... Med andre ord, så mener jeg ikke nogen kan udtale sig om det, medmindre man har set ALT der er blevet lavet, kender til ALLE aftaler og har hørt AL kommunikation mellem dig og virksomheden 

Måske skulle du være mere opmærksom på at gavlen på dit hus er ved at vælte udad 

 Du har helt ret, derfor er det nok også meget godt at få andre øjne på det hele :-) gavlen, hvor?

maf skrev den 17-08-2019 19:40:43

@PGL

Nej ikke for 1 tagrende og de 10 plader jeg kan se på billedet... Med andre ord, så mener jeg ikke nogen kan udtale sig om det, medmindre man har set ALT der er blevet lavet, kender til ALLE aftaler og har hørt AL kommunikation mellem dig og virksomheden 

Måske skulle du være mere opmærksom på at gavlen på dit hus er ved at vælte udad 

 Jeg har svært ved at se PGL hænger nogen ud, han skriver netop ikke navnet, og skriver han vil få lavet en uvildig rapport, Så er det vist gjort korrekt, så kommer du og påstår nogen bliver hængt ud, pga et par skruer du kan se, UDEN du har set hele arbejde. 

Galven hænger nok udaf pga hældning i kameraet. 

Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis