Nyt tag - klamphuggeri eller okay?

Hej LDS.

Vi har fået skiftet 800kvm tag+konstruktion til prisen af en halv bondegård. Firmaet var temmelig hurtige, men var de også for hurtige?

Er det normalt og godt arbejde at skruerne svinger i øst og vest, og ikke sidder lige?

Derudover går skruerne flere steder igennem lægterne på indersiden.


Er der nogle fagfolk som kan komme med en kommentar?


På forhånd tak

30 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er en ommer. De skruer der er skæve er jo ikke vandtætte, da den krans de skruer ned på, ikke bliver klemt mellem skrue og tag. 

Det er dælme os sjusk at de bruger for lange skruer. 


Er det polakkere eller andre udlændinge, der har ordnet taget? 


Mvh. Christian M
 

Så er jeg sikker på de vil skynde sig at rette op på tingene, hvis du kontakter dem.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hvis det er dansk Tagteknik, kan jeg godt forstå resultatet.


 

Må jeg spørge om hvad det kostede at få skiftet?

Det er ikke dansk tagteknik, men et mindre - velanset tømrerfirma. Det kostede godt en halv million. Jeg har meddelt firmaet at anden og sidste rate af betalingen tilbageholdes. Så er jeg ved at bestille en professionel - uvildig vurdering af arbejdet som jeg sender til firmaet og beder dem rette før de ser så meget som en krone. De var meget hurtige og kunne næsten starte med det samme, men det sjuskeri bider dem så bare i røven senere. Så hvis nogen kender en dygtig fagmand med forstand på cembrit i midt-Østjylland. Så hører jeg meget gerne om det - han/hun får naturligvis betaling :-)

PGL skrev den 17-08-2019 10:59:59

Det er ikke dansk tagteknik, men et mindre - velanset tømrerfirma. Det kostede godt en halv million. Jeg har meddelt firmaet at anden og sidste rate af betalingen tilbageholdes. Så er jeg ved at bestille en professionel - uvildig vurdering af arbejdet som jeg sender til firmaet og beder dem rette før de ser så meget som en krone. De var meget hurtige og kunne næsten starte med det samme, men det sjuskeri bider dem så bare i røven senere. Så hvis nogen kender en dygtig fagmand med forstand på cembrit i midt-Østjylland. Så hører jeg meget gerne om det - han/hun får naturligvis betaling :-)

 Skal de ikke lige have en chance for at komme ud og udbedre det, inden du kaster alt ind? 


Mvh. Christian M
 

Christian M skrev den 17-08-2019 16:59:00

 Skal de ikke lige have en chance for at komme ud og udbedre det, inden du kaster alt ind? 

 Jo bestemt - det her de haft og rettede 2 skruer og mener ikke der er mere galt, det er derfor jeg spørger her :-)

Vi bruger et par firmaer lokaliseret omkring Djursland - de er ok.. men der er et andet "velanset" firma herude, der har været i mange problemer... og bliver ved med at grave sig ned i huller - desværre.. 

"If You are in a Hole - STOP digging" - det er mit råd til diverse..


Så gerne.. indiker hvem det er, så det ikke er de forkerte, der skal tage slagene..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 20 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis