Opsætning af tagfod og tagrender

Hej forum

Håber I kan hjælpe.

Jeg skal over sommeren i gang med at udskifte mine tagrender på sommerhuser, hvilket jeg umiddelbart tænker er nogenlunde lige til. I den forbindelse skal jeg dog også have afsluttet mit tag (tagpap) med en tagfod. I dag slutter tagpappet bare et par centimeter ud over taget (anført som k3 i tilstandsrapport).

Planen er umiddelbart at få listet tagfoden ind mellem undertag og overtag, sømme det fast og lime overtaget ovenpå listen. Tror I, det er en mulig løsning? Og kan I evt. anbefale nogle producenter?

Min tanke er at købe en tagfod/fodblik, der ikke går så langt ind under overtaget som den vist nedenfor.


På forhånd tak for hjælpen!

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skal jo sømme blikket ret tæt oven i underpappet. Så du skal have over pappet løsnet og bukket op så du komme til evt kan du vel sømme en tagfod ovenpå overpappet og brænde en strimmel pap på den. Det er ikke ideelt men bedre end ingen tagfod


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Hej Fiahgt

Tak for svar. Det er også grunden til, at jeg leder efter en tagfod, der ikke skal 155mm op mellem under- og overpap. Er det bidende nødvendigt, at tagfod er sømmet zigzag eller er det nok at sømme det på en række langs tagets kant?

Min tanke var egentlig at slippe for at lægge et nyt lag tagpap på, men det er måske faktisk det letteste ... skal det brændes på, når det fæstnes på tagfoden?

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis