spg til Sternbrædder til vandret brug

Skal bygge skur på budget så har kigget på disse som yder beklædning men der står de er til lodret montering? og ønsker vandret montering...

https://www.10-4.dk/varer/byggemate...dning-tryk

Jeg vil gerne montere vandret og kan se de har en anden som koster lidt mere men dimensionerne er den samme som det billige produkt så hvorfor kan jeg ikke bare benytte den billige af dem hvad gør at den ikke kan monteres vandret?

https://www.10-4.dk/varer/byggemate...ern-mellem

Hvor kan man ellers får billig beklædning træ til facaden på skuret.

Skal bygge skur på budget så har kigget på disse... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hvor købte du profiler henne hjørne og rundt i porten? 

Jeg havde en halvslidt træklinge, som jeg “ofrede” til projektet. Jeg satte kapsaven på en lav hastighed. Snittene blev meget pæne. Til udskæringer på den lange led af plankerne brugte jeg vinkelsliber med diamant. Du kan købe klinger til kapsaven, som er beregnet til fibercement, men sådan en klinge koster fra 2000 kr. Og op...

Jeg købte planker, skruer og hjørneprofiler på JemFix.dk og fik det hele leveret. 

Du kan købe en lille bøtte maling, så de skårede ender kan males i samme farve som plankerne. Ved samlinger anvendes gummibånd til at beskytte din træforskalling inde bag ved. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Har du støbt gulv i garagen? Ser om jeg kan tilpasse skuret så der ikke skal så mange snit til. 

Sidst jeg arbejdede med ivarplank anskaffede jeg en diamant klinge til stiksav til at lave snit det ikke så dyrt som geringklingen mp lige se om min gering kan kører med lavere omdr. Hvor lang ned i omdr skal den før snit bliver gode med en træklinge

Jeg prøvede også at save med en stiksav, men jeg ville gerne have snittene 100% lige og vinkelrette, så samlingerne bliver helt pæne og tætte, og så er det jo nemt med en kapsav. Jeg kan ikke huske hvor mange omdrejninger klingen fik, jeg skruede bare godt ned. Husk støvmaske, briller og høreværn!

Jeg har støbt sokkel ned til 100cm dybde hele vejen rundt. Øverst er soklen afsluttet med et lag fundablokke med beton og jern i også. Gulvet i garagen er opbygget med stabilgrus, afrettergrus og fliser i 8x40x40cm. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

dengang du valgte brædder var der også SCG Smartwood Plank - spec er samme som Shera Plank.

Er det et isoleret skur? hvis ja hvorfor ikke isolering i gulvet? hvor bred en rende gravede du ud til?

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

SCG er næsten identisk med Shera, eneste forskel er at deres farver ikke er helt ens, selvom de hedder det samme. Der er ihverfald tydelig forskel på antrazitgrå på de to produkter, så man skal ikke mixe dem. SCG-plankerne er på lager i Jem&Fix butikkerne, hvor Shera er bestillingsvare. 

Mine render er til fundament er ca. 20cm brede. Fundablokkene er 15 cm. Brede. 

Jeg har isoleret med 100mm i vægge og loft. Gulvet har jeg ikke isoleret, da jeg gerne vil have varmen fra jorden ind i garagen. Jeg har tidligere bygget et skur  på 25m2 efter samme princip, som forblev frostfrit uden tilførelse af andet varme, end at skuret var bygget op af en nordvendt facade på vores hus. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Hvordan hsr du bygget gulvet op. Bare som en terasse? Stabilgrus. Afrettersand. Har du dampspærre i? Hvad med opstigende fugt fra jorden er der noget af det. Har du noget ventilation i skuret. 

Always skrev den 03-03-2019 13:02:33

Hvordan hsr du bygget gulvet op. Bare som en terasse? Stabilgrus. Afrettersand. Har du dampspærre i? Hvad med opstigende fugt fra jorden er der noget af det. Har du noget ventilation i skuret. 

 Man kan sige at mit gulv er bygget op som en alm. Indkørsel, hvor der kan køre biler. Jeg har ikke nogle former for dampspærre under. Der er ikke noget opstigende fugt, papkasser m.v. Kan nemt stå på gulvet i månedsvis, uden at de tager skade i bunden. 

Jeg har ventilationsriste i begge ender af garagen. Jeg har overvejet en badeværelsesventilator, men nu ser jeg tiden an. Jeg har tidligere haft et skur opbygget på samme måde, og har var ingen problemer i de otte år jeg havde glæde af det. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

tænker jeg bygger det op ligesom dig - gulvet. hvad stykkelse jern brugte du til fundablokkene?
https://www.bygmax.dk/byggematerialer/armeringsnet-og-stal/kamstal.html

Jeg brugte 10mm

https://www.jemogfix.dk/kamstaal-10-mm-x-3-meter/4164/9042661/


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også