Nye radiatorer. Men hvilke

Følg tråden
kicker
kicker
Postnr: 5500
kicker kicker Trådstarter
Frank Chr. skrev den 29-01-2019 17:51:29

Kan du holde hånde på fjernvarme fremløbet til din varmeveksler?

Selve rør fra   indgang kan jeg slet ikke røre ved den er piv varm 

Denne.  Ind og ud.  Til radiator kan jeg snildt røre ved den ene. Mere varm end den anden

kicker
kicker
Søren O skrev den 29-01-2019 17:58:54

Kan du ikke tage et foto af typepladen på fjernvarmeunitten? Det ser ud til at den sidder bag den røde beholder. Så kan vi sikkert finde en betjeningsvejledning til dig.

kicker
kicker

Frank Chr.
Frank Chr.
Frank Chr. Frank Chr.

Der (på det første billedet) har vi vist lige den regulator-ventil (den med rød - blå prik) der styre hvor varmt du ønsker vandet skal være til rumvarme.   

Frank Chr.
Frank Chr.
Frank Chr. Frank Chr.
S. Fabrin skrev den 29-01-2019 17:59:20

Jeg vil give Søren ret i, at fremløbstemperaturen er for lav. Skru den op til 50°C. Vandet bliver ikke varmere af at skrue op for cirkulationspumpen.

Jeg har sådan en lumsk mistanke om at det er et 1-strenget anlæg, og jo så hjælper det gevaldigt at flytte (cirkulerer) vandet hurtigere rundt i anlægget. Og nej vandet bliver ikke varmere af det, men radiatorene bliver hurtigere og bedre varmet op i længere tid - især de sidste radiatorer på strengen.    

Søren O
Søren O
Postnr: 7000
Søren O Søren O

Det lille håndtag ved den røde og blå prik er regulatoren til varmt brugsvand, og har ikke noget at gøre med temperaturen på radiatorvandet.

Typepladen du har taget billede af, er på selve pladevarmeveksleren. Det er et billede af typepladen bag den røde beholder jeg er interesseret i. 

Søren O
kicker
kicker
Frank Chr. skrev den 29-01-2019 18:30:27

S. Fabrin skrev den 29-01-2019 17:59:20

Jeg vil give Søren ret i, at fremløbstemperaturen er for lav. Skru den op til 50°C. Vandet bliver ikke varmere af at skrue op for cirkulationspumpen.

Jeg har sådan en lumsk mistanke om at det er et 1-strenget anlæg, og jo så hjælper det gevaldigt at flytte (cirkulerer) vandet hurtigere rundt i anlægget. Og nej vandet bliver ikke varmere af det, men radiatorene bliver hurtigere og bedre varmet op i længere tid - især de sidste radiatorer på strengen.    

Ved ikke hvad der betyder men. Med 1 trin. Tænker jeg du mener det med mine radiatorer.      Følger.  rør hele vejen rundt i huset.   Og ud til bryggers igen.   Den splitter ingen steder til andre radiatore

kicker
kicker
Søren O skrev den 29-01-2019 18:40:27

Det lille håndtag ved den røde og blå prik er regulatoren til varmt brugsvand, og har ikke noget at gøre med temperaturen på radiatorvandet.

Typepladen du har taget billede af, er på selve pladevsrmeveksleren. Det er et billede af typepladen bag den røde beholder jeg er interesseret i. 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Manglende varme i radiatorer - fjernvarme
    Fyr og opvarmning
  2. Skift radiatorer
    Fyr og opvarmning
  3. Radiatorer afgiver klik lyd
    Lav-Hus
  4. Ingen varme i radiatorer
    Fyr og opvarmning
  5. Ingen varme til radiatorer & gulvvarme