Nye radiatorer. Men hvilke

 Kan se. Der er stor prisforskel  og umiddelbart ville jeg bare tage de billige fra Jem og fix.  

 De eksisterende radiatorer er fra 1965.  Og er ikke så gode til varme op må jeg være ærlig og indrømme. 

Men hvad gør forskellen på de dyre og billige modeller og en eller 2 plader osv 


Kan se. Der er stor prisforskel  og umiddelbart... Vis hele indlægget
51 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hovsa, ser lige på det sidste billede at der vist sidder en slags shunt-ventil. 

Der sidder en reguleringsventil lidt over din varmemåler. Den står sikkert på "3". Prøv at skrue den op på "4-5", så skulle temperaturen på radiatorvandet blive højere.


Søren O


Er det denne der skal skrues op ? 

Hvad gør den hvide og den med rød og blå prik så ? 

Men det vel heller ikke ret meget radiatore hiver ud af af varmen fra vandet. Når den kun falder 5 grader. Igen ved udløb ? 

Den hvide termostat er til by-pass, så du er sikret hurtig varmt brugsvand - også i sommermånederne.

Den med rød og blå prik bruges til regulering af temperaturen på dit varme brugsvand.

Det er ventilen lidt længere nede (mellem varmeveksler og varmemåler) du skal justere på.


Søren O
Annonce

Prøv at søge på "Brugervejledning vx-unit 2000 Akva Vita". Så får du et overblik.


Søren O
Søren O skrev den 29-01-2019 19:14:36

Den hvide termostat er til by-pass, så du er sikret hurtig varmt brugsvand - også i sommermånederne.

Den med rød og blå prik bruges til regulering af temperaturen på dit varme brugsvand.

Det er ventilen lidt længere nede (mellem varmeveksler og varmemåler) du skal justere på.

 Jeps så denne her. Evt bare op på 4 ?  Drejede lidt på den nu her også begyndte det hele og summe godt.  Men er der nogen ide i skrue op    tænker jeg har trodsalt 6 små 1 stor  radiator der køre og  de trækker kun 5 grader  ud som den viser ved retur  løbet ?

Prøv at dreje ventilen op på 5, det skulle svare til en fremløbstemperatur på 60o


Søren O

Det prøver jeg 

Hvordan gik det - fik du varme i dine radiatorer?


Søren O
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis