Antenne signal

Hej. 

Jeg har et antenne kabel koblet sammen direkte med hovedantenne kablet.

Jeg har så købt et tv ekstra til et andet rum, og har derved købt en splitter/fordeler som jeg har sat imellem, men når jeg gør dette har jeg intet signal mere, hvad kan dette skyldes? Signalet kommer fra antenne.

Håber en kan hjælpe.

Vh. Martin




Martin O
27 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du har byttet rundt på “afsender og modtager”


 

Kan du post et foto af din splitter, samlet, ? tæt på så vi kan se hvordan stikkene er samlet og indgraveringer på splitter.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Har koblet hovedkablet på in og brugt out til de 2 tv’er 


Martin O

Prøv at sætte en forstærker på antennekablet, så signalet bliver forstærket inden, det går ind i splitteren. Det er bedst, hvis du placerer forstærkeren så tæt ved antennen som muligt.


fase
Annonce

Havde det godt nok i tankerne om det kunne være signalet der blev for svagt, jeg prøver og anskaffe mig sådan en, tak


Martin O

Efter nyt opsætning - virker det 1. TV - eller er det kun det 2. TV der ikke virker ?

Ved ny opsætning altså når den køre gennem splitteren virker det ikke på hverken det tv der havde signal eller det nye, men virker fint når der er direkte tilslutning 


Martin O

... og det har ingen betydning, at det er en sattelit splitter?


 

Martinvolesen, hvormeget erfaring har du med F-stik. Tror du har en monteringsfejl, prøv at tage 1 TV fra ad gangen, undersøg for kortslutning i indgangstik på splitter, er inderleder lang nok i stikkene ? Så er der lidt at begynde på 😁


"Hvis du laver arbejdet ordentligt første gang, behøver du ikke lave det om"
Der er yderligere 17 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis