Antenne signal

Hej. 

Jeg har et antenne kabel koblet sammen direkte med hovedantenne kablet.

Jeg har så købt et tv ekstra til et andet rum, og har derved købt en splitter/fordeler som jeg har sat imellem, men når jeg gør dette har jeg intet signal mere, hvad kan dette skyldes? Signalet kommer fra antenne.

Håber en kan hjælpe.

Vh. Martin




Martin O
Hej.  Jeg har et antenne kabel koblet sammen... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Skal ubrugte udgange ikke også termineres?

Et foto af din montering af f-connektorer vil også fortælle om du har monteret dem korrekt.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Har brugt denne type tang til afisolering 


Martin O

harald nyborg sælger triax forstærkere med 2-4-8 udgange, ubrugte porte på triax skal ikke termineres med fstik modstand det gør portene selv automatisk

husk 30 dages retur hos dem

Den splitter dæmper omkring 5 dB, så jeg tvivler på at en forstærker er nødvendig. Jeg har en anden mistanke: er du sikker på at du ikke allerede har en antenneforstærker? I det tilfælde bliver strømforsyningen afbrudt når du indskyder splitteren.


Annonce

Har så fundet ud af at der er flere steder at  kablet er samlet med f-konektor og kablet er nok 50 meter langt, tager dette ikke en del af signal styrken? 


Martin O
Bent Andersen skrev den 23-12-2018 13:20:56

Den splitter dæmper omkring 5 dB, så jeg tvivler på at en forstærker er nødvendig. Jeg har en anden mistanke: er du sikker på at du ikke allerede har en antenneforstærker? I det tilfælde bliver strømforsyningen afbrudt når du indskyder splitteren.


 Hvad kan man gøre ved at forsyningen bliver afbrudt ved tilkobling af splitteren? 


Martin O

Inden vi nu fortsætter, kan du så ikke finde ud af, om der er en forstærker på kablets vej fra antennen og til splitteren. Hvis der et en forstærker, og spændingsforsyningen er koblet på antennekablet ved det første TV, skal spændingsforsyningen flyttes til det kabel, som kommer fra antennen. Hvis du har en forstærker, kan du så ikke lægge et billede af den ind. 50 m. kabel med diverse samlinger tager også en bid af signalet.


fase

Der er ingen forstærker i forvejen, men der er 3 samlinger/bindeled på strækningen. 

Ligger lige en skitse op


Martin O
Vedhæftede filer:

Martin O
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis