Hæve loft til kip ved gitterspær

Hej,

Jeg er i gang med at kigge på køb af et hus fra 1971. Det er et fint hus, men er meget mørkt efter nutidens standarder. Derfor vil vi gerne hæve loftet til kip i mindst halvdelen af huset, hvor der er køkken/alrum.

Huset har gitterspær og et tegltag med en hældning på 30 grader. Taget skal ikke umiddelbart skiftes. Jeg ved godt at det er svært at give en eksakt pris på sådan et projekt - men i totalentreprise, hvad ville det så løbe op i?

Vi skal ikke have lavet hemse eller lignende, og i første omgang heller ikke ovenlysvinduer. Jeg tænker altså bare på prisen for at få hævet til kip samt lavet hvide, glatte lofter. 

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe!

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Rummet er i øvrigt 55 kvadratmeter - 7,5 x 7,5!

Man kan jo heller ikke "bare lige" ændre gitterspær til hanebåndsspær så enten skal du ha nye spær eller osse kommer du til at ha gitterspæret synligt i stuen. der var en tråd om nogen som havde købt et hus hvor det var lavet. De var ikke så vilde med det.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Det var denne tråd, hvor der også er et billede, og her er link Jeg har kommenteret den til slut med at nogen skal være trendsættere Der begynder at tegne sig et billede.   


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Altså - jeg synes personligt det ser fint ud med fritlagte gitterspær. Men det kan jeg så forstå at I ikke synes :-)

Og jeg har ikke antaget at noget er "bare lige" - jeg ved godt at det er et omfattende projekt. Det er jeg så også villig til at betale for, jeg prøvede bare at finde ud af om der var nogen der vidste hvad det skulle koste.

Annonce

Der er også blandt andet problemet med at få lavet en ordentlig dampspærre. Den skal jo brydes og lappes for hvert sted de skrå stivere ( tænger ) går op. Når der bliver lavet f.eks. 250 mm isolering så er de jo delt i 2 i hver side så det er 4 gennemføringer pr. spær. 

Skal man skyde en pris fra hoften på nedtagning af det gamle loft og isolering, opsætning af nyt der følger spærene med 2 lag gips ( eller 1 lag fermacel) så vil jeg sige at 2 mand i 14 dage vil være et godt bud + materialer 70 - 80.000 kr til tømrer + 7 - 8.000 til elektriker. og lige så meget til maler. Så går jeg ud fra at der ikke er nogen ventilations anlæg der skal flyttes med ej heller etanlæg på loftet der kommer i vejen.. 

Så ialt 85 - 95,000 kr. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Og så igen, det ville være rigtig rigtig rigtig ØV ikke at sætte tagvinduer i osse...

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Tak! 

Min plan er helt afgjort at sætte tagvinduer i - jeg var bare ude efter en "renset" pris, hvor det kun det grundlæggende arbejde. 

Så hvis vi taler runde tal, så får jeg loft til kip for 100.000 kr. Hvis man så skal have ændret gitterspær til stålstænger/saksespær, vil det så fordyre projektet voldsomt?

Drømmen er at få loft til kip, stort rytterlys i toppen og egetræslisteloft (akustik). Men det lader til at være en dyr omgang.

I stedet for rytterlys kan jo montere 4 eller 6 ovenlysvindue ved kip. Det i hvertfald billigere end rytter lys der kan åbnes, for det er nødvendigt at det kan. Prisen for loftet og ombygning til sakse spær er svær men prisen på det bliver nok rimelig høj. Ville ofre det til hver en tid. 


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Ofre det som i det ville du gøre? 

Jeg tror vi skal have en arkitekt ind over ret snart i processen hvis det skal blive til noget. Så får vi vel også nogle mere konkrete ideer om priser. 

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også