Tilslutning af elektrisk vindues åbner

Hej til alle   Jeg har jo anskaffet mig en motor til at kunne åbne vores vindue som sidder 3,5m oppe. Det er en windowmaster. Jeg kan ikke finde ud af hvordan kontakten skal tilsluttes. Er der en herinde der kan hjælpe?

 file:///C:/Documents%20and%20Settings/far/My%20Documents/Downloads/WMX+504_804-n_install+EN_DE_DK_FR_SE_1810.pdf

Venlig hilsen Dennis svagistrøm Eliasen

Hej til alle   Jeg har jo anskaffet mig en motor... Vis hele indlægget
40 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
denelias skrev den 23-11-2018 15:45:34

Beklager at jeg er lidt forvirret.. vil prøve at læse og forstå i weekenden, stille og roligt  

 Hvad er det, du ikke forstår? Du behøver ikke forstå, hvordan det virker, bare du følger anvisningen.


fase

Vi prøver lige en gang til. Fase fra stikkontakten tilsluttes den klemme med en rød pil i afbryderen. Den sorte fra styreboksen tilsluttes en af klemmerne med sort pil og den brune fra styreboksen tilsluttes den anden klemme med sort pil. Så kommer vi til nullen, som i kablet fra styreboksen, sluttes til nullen fra stikkontakten. Hvis det nemmere at forstå med +og -, så kalder vi fasen for plus og nullen for minus. Er det nemmere at forstå?

Plus fra stikkontakten tilsluttes den klemme med en rød pil i afbryderen. Den sorte fra styreboksen tilsluttes en af klemmerne med sort pil og den brune fra styreboksen tilsluttes den anden klemme med sort pil. Så kommer vi til minus, som i kablet fra styreboksen er blå, sluttes til minus fra stikkontakten.


fase

Ser det rigtigt ud?

Ja det ser rigtigt ud. Der er kun en ting, du skal ændre. Den sorte i ledningen fra stikket, skal ikke bruges, så den klipper du af. Der skal kun være to ledninger fra stikket brun og blå. du behøver ikke tænke over hvorfor, men bare acceptere at det er sådan.


fase
Annonce

Det virker!!👌👍👍👍👍😎 

1000 mange tak for din hjælp og tålmodighed👌

S. Fabrin. Ved du hvordan jeg kan få det til at fungere sådan så at man blot skal trykke én gang og så kører motoren i yderste stilling? Og det samme når det skal lukkes.

Sådan som det virker nu så skal vi holde fingeren på for ellers stopper den.




Det er ikke meningen, at motoren skal køre fra helt lukket til helt åben. Det er meningen, at du skal bestemme, hvor langt motoren skal køre ved at holde åbne- eller lukkeknappen inde. 


fase

Men prøv at se hvordan den virker her.

https://youtu.be/CAZqeuBjNgQ

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis