Berlingo støjer ved gas/slip gas og ved bremsning

Min Berlingo 1,6 benzin 2003 er begyndt at støje, når man giver gas eller hvis man slipper gaspedalen hurtigt eller når man bremser. Jeg kan ikke høre noget, når jeg holder stille. Først troede jeg, at det var udstødningsrøret der stødte på oppe under motoren, da beslaget var tæret over. Men det var det ikke. Jeg spændte det fast midlertidig med et spændebånd. Jeg overvejede så om det kunne være gearskiftestængerne. Der sidder i alt 3 stænger med kugleforbindelser og et par af dem er der meget slør i, så måske kunne det sidde og rasle. Må der være slør i disse tre stænger?  Jeg fik herefter bilen op på 2 donkrafte, så jeg kunne holde stille og køre med forhjulene. Nu kunne jeg stå ude ved motoren og give gas og slippe gas.  Så opdagede jeg at motoren bevægede sig voldsomt, når jeg gav gas eller slap gas og med den lyd, som jeg kunne hører når jeg kørte i bilen. Samtidig så jeg på de 3 stænger til gearskiftet, men det var ikke dem der bevægede sig. Så hvad er årsagen til at motoren bevæger sig voldsomt og giver sådan en bankende lyd når der gives gas eller når gaspedalen slippes hurtigt eller når der bremses i bevægelse.


Med venlig hilsen







GBN
Min Berlingo 1,6 benzin 2003 er begyndt at støje... Vis hele indlægget
34 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis klonklyden kommer ved igangsætning, kan det være ophæng fra motor/gearkasse,  bærearme, trækaksler, styretøj osv.

Ved bremsning typisk bærearmsbøs ( især bagerst ), løs bremseklods, styretøj eller  andet omkring drivlinjen. Få hele forbroen løftet fra jorden og ryk godt i hjulene - så finder du synderen.


 

 Jeg er ikke sikker på, at jeg selv kan skifte kobling. Hvad kræver det af udstyr mv.? Nogen der har erfaring med det?  Hvad koster det at få en mekaniker til det?

Du skal have skilt motor og gearkasse ad for at skifte kobling. Det er ikke noget jeg ville gå i gang med uden at have en lift.

Hvad mekanikeren skal have for det, bliver du nødt spørge ham om. Et gæt er på 5 - 10 tusinde.



fase

Falck har afleveret den hos mekanikeren, så må jeg se hvad han siger på mandag.

God weekend til alle.


Med venlig hilsen







GBN
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis