Berlingo støjer ved gas/slip gas og ved bremsning

Min Berlingo 1,6 benzin 2003 er begyndt at støje, når man giver gas eller hvis man slipper gaspedalen hurtigt eller når man bremser. Jeg kan ikke høre noget, når jeg holder stille. Først troede jeg, at det var udstødningsrøret der stødte på oppe under motoren, da beslaget var tæret over. Men det var det ikke. Jeg spændte det fast midlertidig med et spændebånd. Jeg overvejede så om det kunne være gearskiftestængerne. Der sidder i alt 3 stænger med kugleforbindelser og et par af dem er der meget slør i, så måske kunne det sidde og rasle. Må der være slør i disse tre stænger?  Jeg fik herefter bilen op på 2 donkrafte, så jeg kunne holde stille og køre med forhjulene. Nu kunne jeg stå ude ved motoren og give gas og slippe gas.  Så opdagede jeg at motoren bevægede sig voldsomt, når jeg gav gas eller slap gas og med den lyd, som jeg kunne hører når jeg kørte i bilen. Samtidig så jeg på de 3 stænger til gearskiftet, men det var ikke dem der bevægede sig. Så hvad er årsagen til at motoren bevæger sig voldsomt og giver sådan en bankende lyd når der gives gas eller når gaspedalen slippes hurtigt eller når der bremses i bevægelse.


Med venlig hilsen







GBN
Min Berlingo 1,6 benzin 2003 er begyndt at støje... Vis hele indlægget
34 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Altså....... du har konstateret, at motorophænget har sluppet. Defekt, defekt, defekt. Udskiftning og den triller videre. 


 

Gummiet hænger så vidt jeg forstår kun fast i den en ende på metal ophænget, hvor det er vulkaniseret fast. Hvis man køber et nyt ophæng, så skal man vel ikke også lime det fast i den anden ende imod karosseriet. eller skal det?

https://www.thansen.dk/product.asp?pn=-240702093&n=366605709&tid=16155&group=1100


Med venlig hilsen







GBN

Prøv at taste dit registreringsnr., hvis du ikke har gjort det, ind på thansen , så finder du de reservedele, der passer til din bil. I øvrigt ser ophænget rigtigt ud, du kan bare ikke se gummiet i den anden ende.

Nej du skal ikke lime det fast ind mod karroseriet.


fase

Reg.nr er indtastet og det er det rigtige ophæng. Men jeg forstår ikke hvad du mener S.Fabrin med, at jeg ikke kan se gummiet i den anden ende?  Er det på et nyt ophæng eller på mit det gamle?


Med venlig hilsen







GBN

Ok, men jeg kan da skimte det i den anden ende. 

Hvis det er gummiet der er slidt, så kan jeg stadigvæk ikke forstå, hvorfor 2 mm ikke vil hjælpe så spilderummet forsvinder?  Men måske skal der 3-4 mm til, hvis jeg kan presse det ind og hvor hårdt skal et nyt ophæng presses på plads? Nogen der har erfaring med at udskifte et ophæng af samme type?

 Jeg er lidt modstander af at begynde at udskifte ting fra en ende af indtil man rammer det rigtige, så derfor skal jeg altså overbevises om at det er motor ophæng det er galt med. 


 



Med venlig hilsen







GBN

så er der jo kun en mulighed tilbage. Pil et af ad gangen og se om det fejler noget.

Jeg er lidt modstander af at begynde at udskifte ting fra en ende af indtil man rammer det rigtige, så derfor skal jeg altså overbevises om at det er motor ophæng det er galt med. 

Nu er det jo ikke de mennesker, der har svaret på dit spørgsmål, der skal overbevise dig om, at det er et ophæng, det er galt med. Sommetider må man tage nogle changer her i livet som f.eks., at købe et ophæng og prøve om det var det. Det er jo umuligt at fjerndiagnostisere og ramme plet hver gang. Du bliver nødt til at tage mulvarpen frem og investere i et ophæng.


fase

Jeg er bange for at det er koblingen der er stået af.  Min kone var gået i stå og hun ringede og sagde at den lugtede og var brandt af.  Da jeg kom hen til hende ( ca. 1 km hjemme fra ) kunne jeg godt lugte noget, men ikke direkte ved motoren. Bilen kunne starte, men der skete ingen ting når jeg prøvede at sætte den i gear, så mon ikke det er koblingen der er gået? Jeg har nu tilkaldt falck, så den kan bukseres hjem.  Jeg er ikke sikker på, at jeg selv kan skifte kobling. Hvad kræver det af udstyr mv.? Nogen der har erfaring med det?  Hvad koster det at få en mekaniker til det?


Med venlig hilsen







GBN

Ophænget koster 150 kr., 


 

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis