Forsyne ny tavle

Goddag! Jeg er røget på en fusk opgave med renovation af hele huset og mere.

Jeg har bare et hurtigt spørgsmål til mine kære svende herinde, da mine egne svende er gået på ferie, og det er jeg sådan set også 😁

Men jeg vil lige høre.. Hvis jeg skal forsyne en ny tavle ude i deres garage, skal jeg så forsyne fra deres hovedtavle via HPFI eller fra måleren? Jeg er sku kommet i tvivl 😂 Det er et 5x6mm2 som skal forsynes videre.

Jeg ville selv mene fra hovedtavle HPFI til den nye tavles HPFI, men vil lige være sikker.

Mvh. Elektriker lærlingen.

Goddag! Jeg er røget på en fusk opgave med... Vis hele indlægget
43 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg ville bruge sikringerne som tarifsikring for hele installation. Jeg ville sætte 25A sikring i, hvis sikringerne i gade-skabet tillader dette. "Tarifsikring" har den fordel, at sker der en fejl i den nuværende tavle, så springer tarifsikringen og ikke ude i gade-skabet. Sandsynligheden for at springe 20-25A ved overbelastning er meget lille i en alm. bolig. Så ved at bytte nogle kabler kunne man få selektivitet på hele installationen og gade-skabet. 

Tarifsikringer havde man engang netop af hensyn til tarif. Selektivitet mellem stikledningssikringer og installationen plejer ikke at være noget problem, medmindre der er et meget højt antal grupper med højt konstant forbrug.


fase
S. Fabrin skrev den 20-10-2018 08:27:43

Tarifsikringer havde man engang netop af hensyn til tarif. Selektivitet mellem stikledningssikringer og installationen plejer ikke at være noget problem, medmindre der er et meget højt antal grupper med højt konstant forbrug.

 Fabin, du er altså en guttermand. Er fascineret over din hjælp her inde

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis