Test jordforbindelse

Hej,

Jeg kan læse mig til flere forskellige forslag hvor den ene skriver millimeter i blå NUL hul og jord hul for at teste om der er virksom jord forbindelse. En anden skriver det skal være fasen, hvad er den rigtige ?

Jeg har nemlig lige sat en kontakt op udenfor hvor jeg så kunne se 2 jordledninger inde i stik dåsen jeg monterede det i bare være blottet og ikke sad i nogen steder. 

Så sætte self en ny kontakt op med jord i osse. 


Mvh
Stefan H. 
Hej, Jeg kan læse mig til flere forskellige... Vis hele indlægget
47 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Vedhæftede filer:

Mvh
Stefan H. 

Hvad viser sidste billede. En stikprop med 1 ledning monteret ? 

Jeg kan ikke se den anden ledning og heller ikke et jordben på stikprop. 

OK nu ser jeg jordben.

Må jeg lige gentage et spørgsmål fra tidligere som jeg ikke tror ¨du har svaret på. 

Er der gul/grøn ledning i den stikkontakt indvendig som du henviser til. Eller prøv at ´tage et billede af ledningerne.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hvis du flytter ledningen fra jordforbindelsen op i nulledningen, kan du lige prøve om din pære virker. Gør den det og den ikke kan få relæet til at falde ud dur din jordforbindelse ikke.


fase
Vedhæftede filer:

Mvh
Stefan H. 
S. Fabrin skrev den 18-10-2018 17:29:57

Hvis du flytter ledningen fra jordforbindelsen op i nulledningen, kan du lige prøve om din pære virker. Gør den det og den ikke kan få relæet til at falde ud dur din jordforbindelse ikke.

 Pæren virker fint. 


Mvh
Stefan H. 
Annonce
ev elmand skrev den 18-10-2018 17:28:14

Hvad viser sidste billede. En stikprop med 1 ledning monteret ? 

Jeg kan ikke se den anden ledning og heller ikke et jordben på stikprop. 

OK nu ser jeg jordben.

Må jeg lige gentage et spørgsmål fra tidligere som jeg ikke tror ¨du har svaret på. 

Er der gul/grøn ledning i den stikkontakt indvendig som du henviser til. Eller prøv at ´tage et billede af ledningerne.

 Ja der er gul/Grøn ledning de kommer fra hver deres kabel nedefra. 


Mvh
Stefan H. 

Så virker din jordforbindelse med stor sandsynlighed ikke. Få en elektriker til at se på det.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis