Test jordforbindelse

Følg tråden
S. Fabrin
S. Fabrin
Postnr: 4400
S. Fabrin S. Fabrin

Ja, det kan du godt gøre, men vær opmærksom på, at det kan være svært at få to ledninger ind i en stikkontakt med børnesikring.
Du skal heller ikke have alle kontakter ud. Prøv det på den kontakt, du er i gang med.

fase
Sbh7600
Sbh7600
Postnr: 7600
Sbh7600 Sbh7600 Trådstarter

Self ja det giver mening. Mange tak 😊

Mvh
Stefan H. 
karl smart
karl smart
Postnr: 2600/2700
karl smart karl smart

Hvis den strøm som løber ud gennem hpfi ikke er den samme som løber tilbage gennem hpfi 30 mA så kobler hpfi ud og hvis nullen forbides til jord så bliver returstrømmen reduceret og det udløser hpfi , jeg har prøvet det nogle gange.

Elektriker gennem 45 år .
calle captiosus
 Life is not a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside, thoroughly used up, totally worn out, and proclaiming...."WOW What a Ride!!"  -Mark Frost
ev elmand
ev elmand
Postnr: 7480
ev elmand ev elmand

Det har vi alle prøvet, men nogle gange er ikke god nok til test. En afledning på nulleder  giver nogen gange det resultat at hpfi slår fra "ved middagstid" Det er hvis der er et særligt stort forbrug der, og derfor stiger spænding på nulleder. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
jthyge
jthyge
Postnr: 8543
jthyge jthyge

ev elmand, du har helt ret. Det skal ikke slå fra, jeg var nok lidt hurtig i mit svar.
Men det kan give indikation for om jordlederen af aktiv, at kortslutte nul og jord. 

Men vil man være helt sikker, kræver det en gennemgangstest. 

Søren O
Søren O
Postnr: 7000
Søren O Søren O

Hvorfor det bøvl med at pille afbrydere ud, eller stikke ledninger ind i stikkontakt. Tag en stikprop med jord og forbind i denne. Så er det meget let at gå videre til næste stikkontakt.

Søren O
Sbh7600
Sbh7600
Søren O skrev den 16-10-2018 18:16:42

Hvorfor det bøvl med at pille afbrydere ud, eller stikke ledninger ind i stikkontakt. Tag en stikprop med jord og forbind i denne. Så er det meget let at gå videre til næste stikkontakt.

Den må du lige forklare med en stikprop. 

Mvh
Stefan H. 
Søren O
Søren O
Søren O Søren O

Hvis du vil forbinde 0 med jord, sætter du en stump ledning i 0-benet i stikproppen, og den anden ende af ledningen i jord-benet. Ved derefter at sætte stikproppen i stikkontakten afprøver du jordingen.

Søren O
Søren O
Søren O
Søren O Søren O

Hvis du vil forbinde 0 med jord, sætter du en stump ledning i 0-benet i stikproppen, og den anden ende af ledningen i jord-benet i stikproppen. Ved derefter at sætte stikproppen i stikkontakten afprøver du jordingen i stikkontakten.

Søren O
Sbh7600
Sbh7600
Søren O skrev den 16-10-2018 19:44:08

Hvis du vil forbinde 0 med jord, sætter du en stump ledning i 0-benet i stikproppen, og den anden ende af ledningen i jord-benet i stikproppen. Ved derefter at sætte stikproppen i stikkontakten afprøver du jordingen i stikkontakten.

Nu jeg har jeg lige prøvet i den kontakt jeg lavede, den slog ikke hpfi fra. 

Skal jeg så drage den konklusion at jord ikke virker som den skal. 

Mvh
Stefan H. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Jordforbindelse?
    Belysning
  2. Jordforbindelse
    Lav-Hus
  3. Jordforbindelse
    Lav-Hus
  4. Test om jordforbindelse er blind