Sokkel eller dårlig puds ?

Kan det skyldes vand gennem sokkel, hvis fugten ser således ud: (Alle sten med kryds på har høj fugtighed). 

Eller skyldes det nærmere dårlig puds, som har små revner hist og her udenfor ?


Mvh. Christian M
 

Kan det skyldes vand gennem sokkel, hvis fugten... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Der er murerpap ud til pudsen udvendig. (Murpappet er der hvor skruetrækkeren er).

Jeg kom lige i tanke om, at der var det der sølvpapirs folie “dampspær” (uden tape i samlingerne og huller, inde bag træbeklædningen. 


Mvh. Christian M
 

Det er ret vanskeligt at klarlægge årsagen helt men der kan være tale om opstigende grundfugt gennem pudsen og måske defekter/mangler i fugtspærren mellem sokkel og murværk.

Der kan også være tale om indtrængen af regnvand i revner/sprækker i den udvendige puds.

Opstigende grundfugt kan til tider ske i murens fulde højde.

Orla Nautrup skrev den 16-10-2018 00:47:22

Det er ret vanskeligt at klarlægge årsagen helt men der kan være tale om opstigende grundfugt gennem pudsen og måske defekter/mangler i fugtspærren mellem sokkel og murværk.

Der kan også være tale om indtrængen af regnvand i revner/sprækker i den udvendige puds.

Opstigende grundfugt kan til tider ske i murens fulde højde.

 Hvad gør man, såfremt det er opstigende grundfugt? Hvad tænker du næste skridt er?


Har nu været ude og slibe alle revnerne ned og vandskuret dem op igen, så revnerne i pudsen er lukket.

I dag vil jeg fuge den øverste kantliste over grundmurspladen, så der ikke løber vand med til soklen.


Kan jeg gøre mere?


Mvh. Christian M
 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også