Vasketøj lugter dårligt - problemer med vaskemaskine?

For få år siden flyttede vi til et nyt hus og købte i den forbindelse også ny vaskemaskine og tørretumbler.

Som udgangspunkt tørrer vi tøj på tørresnoren i haven, men hvis der er regnvejr bliver det i tørretumbler.


PROBLEMET: Vi oplever på det seneste at en del af vores tøj er begyndt at lugte dårligt efter vask. Det lugter surt eller muggent. Der er dog intet synligt på tøjet. Ingen pletter eller lign. 

Vi sørger for kun at sætte vask over sådan at vi kan få tøjet ud ad maskinen så snart den er færdig. Så der er altså ikke tale om at tøjet ligger og bliver sur efter vask i maskinen.


Vi har forsøgt at vaske tøjet igen, men det er som om lugten ikke forsvinder. Det rammer tilsyneladende ikke alt tøj. Muligvis mest tøj af syntetiske materialer. 

Vi har forsøgt at lægge tøjet i blød i rodalon og vaske det igen. Det tager som regel lugten - eller det værste af det.

Men ofte kommer lugten igen efter nogen tid. 

Vi har tømt diverse filtre, m.v. i vaskemaskinen.

Vi bruger almindeligt flydende vaskemiddel til farve. Typisk fra minirisk eller andet uden parfume. Vi bruger ikke skyllemiddel.


Hvor vi boede før har vi aldrig oplevet at tøjet kom til at lugte på denne måde.


Har I nogen ide til hvad der går galt? 

Det virker jo nogenlunde med rodalon, men det er jo ikke holdbart at skulle bruge så meget rodalon hele tiden.

Kan der være noget galt med maskinen? Med vaskemidlet? Andet?


For få år siden flyttede vi til et nyt hus og... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jens J. skrev den 03-09-2018 16:10:57

Jeg har samme problem at noget af tøjet lugter lidt. Jeg tror ikke at det er maskinen, da den er forholdsvis ny og bliver afkalket og får kogevask jævnligt. 

Det er nogle bestemte t-shirts der lugter. De er mørke i farven og af ældre dato. det er ikke alle mine mørke t-shirts der lugter, kun nogle af dem. Jeg tror at det er noget i stoffet der gør det. Måske noget med farven, da det kun er de mørke der gør det.

Er det også kun mørkt tøj der lugter hos jer ?

 

Tjah, der er i hvert fald et mønster. Det er primært HH Lifa skiundertøj der er problemer med. Det er mørkt, ja. Tror dog næppe farven har nogen betydning.

Vores maskine er også kun få år gammel.

Hvilken type stof er jeres t-shirts som lugter?

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis