Nabolarm og lydisoleringsvæg

Hejsa

Jeg fik for lidt tid siden sat en lydisolerende væg op som er blevet anbefalet af bolius. Jeg betalte omkring 8000 kr,- og blev lovet en dæmpning på omkring 40 decibel.

Sagen er den, at væggen slet ikke har hjulpet. Vi er fortsat plaget af nabolarm. Jeg syntes jeg er blevet snydt, og det er mange penge at betale for væggen.

Jeg har spurgt både bolius go tømrer som ikke har nogen forklaring på, hvorfor væggen ikke giver nogen lydisolering. Så jeg ville spørge, om der er nogle dygtige folk her som har en forklaring?

Hejsa Jeg fik for lidt tid siden sat en... Vis hele indlægget
43 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg mener ikke at du vil blive tilfreds med væggen selv om den bliver lavet om, idet det er bump der generer dig mest. De bump-lyde finder vej igennem en anden kanal i forvejen.  Med den ekstra væg er der bare endnu en trommehinde der kommer til at vibrere. Efter min mening. 

Derimod vil den hjælpe mod tale og musik, etc, fra rummet ved siden af.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hej Christian

Ja, det er bumpene som genere mig allermest, de spiller vidst ikke så meget musik men man kan godt høre når de råber og skriger omme på den anden side af væggen, men det er altså bumpende som genere mig allermest.

Så vidt jeg har fundet ud af, så skyldes de bump at de larmer lige op af væggen fysisk, måske skyldes det også at de har fået lavet et nyt køkken med overskabe og at de smækker meget hårdt med deres køkkenlåger m.m. direkte op i væggen, men jeg tvivler meget på at det er dét som får væggen til at stå og ryste.

Vi hørte aldrig et eneste bump fra de tidligere naboer som boede her i ca. 20 år.

P.S i skal have tusind tak for hjælpen foreløbigt, hvis det ikke var for jer så var jeg på herrens mark!



Jeg må desværre hive tråden frem igen.

Tømren har sagt, at han ikke gider at foretage sig mere i sagen.

Så tilbage står en væg til ca. 3000 kr,- som er fejlbehæftet og som ikke hjælper med en dyt.

Jeg synes ikke det er rimeligt at jeg skal betale penge for et fejlbehæftet stykke arbejde.

Jeg spurgte tømren, som bare foreslog at man kunne bygge en ny tilsvarende væg oven på den gamle. Det virker ikke som om at han ved særlig meget om det.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis