Nabolarm og lydisoleringsvæg

Hejsa

Jeg fik for lidt tid siden sat en lydisolerende væg op som er blevet anbefalet af bolius. Jeg betalte omkring 8000 kr,- og blev lovet en dæmpning på omkring 40 decibel.

Sagen er den, at væggen slet ikke har hjulpet. Vi er fortsat plaget af nabolarm. Jeg syntes jeg er blevet snydt, og det er mange penge at betale for væggen.

Jeg har spurgt både bolius go tømrer som ikke har nogen forklaring på, hvorfor væggen ikke giver nogen lydisolering. Så jeg ville spørge, om der er nogle dygtige folk her som har en forklaring?

Hejsa Jeg fik for lidt tid siden sat en... Vis hele indlægget
43 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hej.

For at væggen skal kunne optage lyden skal den udføres således:

Lydenvæggen skal udføres min 50 mm fra eksist. væg.
Gulvbelægning fjernes hvor væg placeres og væggen udføres til underkant bjælkelag hvor isolering trækkes med ned, for at minimere beplantning af lyd gennem gulv. 

Ligeledes udføres dette ved loft og isolering i væg tilstødes isolering i loft.

Hilsen Martin



Med venlig hilsen
Martin Hjordrup Hansen.

Bygningskonstruktør / projekterings,- IKT- og Procesleder. Bygningsdesign.

Ingeniørfirmaet 
FJERRING A/S
Slagelse.

Hej Martin

Jeg kan godt se det. Væggen må ikke bygges lige op af den gamle væg. Jeg har snakket med en uafhængig tømrer, som siger det samme som i også har sagt. Og bolius har også sagt det.

Så må vi se hvad tømren svarer tilbage.

Jeg har fået svar fra tømren, som indrømmer at han har klokket i det. Han tilbyder at tilbagebetale 5000 kr,- i arbejdsløn.

Så jeg kommer altså til at stå med et tab på 3000 kr,- og en væg som jeg slet ikke kan bruge til noget som helst.

Han burde tilbyde at lave det om.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Når tømreren tilbyder at tilbagebetale 5000 kr. i arbejdsløn, så prøv at spørge ham om han ikke hellere vil lave væggen om, uden at du får penge tilbage. Så vinder I måske begge.


fase
Annonce

Jeg syntes, for at være helt ærlig, at det er lidt voldsomt mange penge at betale for en væg. Men jeg havde jo et desperat behov for at få fred og ro for larmen, så jeg gjorde det. 

Hvad syntes i, kan det gøres billigere?

Jeg sætter nu også spørgsmålstegn ved typen af isoleringsmateriale og tykkelsen. 45 mm er dælme ikke meget mere end en dør.


 

Nej, stort set alt ved den væg er gået galt, og så til en pris på omrking 8000 kr,-

Jeg ville prøve at få ham til at lave det om u.b. - i forhold til de vejledninger som bl.a. Bolius, @Bygningskonstruktøren og andre herinde foreskriver ..
- (ikke for at forklejne "os alm. dødelige GDS'er" - men det er nok bedst blot at henvise til Bolius, samt hvis @bygningskonstruktøren har noget vejledende "officelt") - så er det nok nemmere at få tømreren til at "æde"

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg fik bare de 5000 kr,- hjem til at starte med, så jeg er ikke er blevet fuldstændigt snydt.

Jeg vil dog gerne have fixet væggen, jeg ved bare ikke om det er en god ide at gå tilbage til en fuser og spørger tømren om han vil fixe det. Det virkede ikke som om han havde styr på hvad han lavede i første omgang.

Jeg står pt. tilbage med en væg på omkring 3000 kr,- som er ubrugelig.

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis