Nabolarm og lydisoleringsvæg

Hejsa

Jeg fik for lidt tid siden sat en lydisolerende væg op som er blevet anbefalet af bolius. Jeg betalte omkring 8000 kr,- og blev lovet en dæmpning på omkring 40 decibel.

Sagen er den, at væggen slet ikke har hjulpet. Vi er fortsat plaget af nabolarm. Jeg syntes jeg er blevet snydt, og det er mange penge at betale for væggen.

Jeg har spurgt både bolius go tømrer som ikke har nogen forklaring på, hvorfor væggen ikke giver nogen lydisolering. Så jeg ville spørge, om der er nogle dygtige folk her som har en forklaring?

Hejsa Jeg fik for lidt tid siden sat en... Vis hele indlægget
43 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Så det er væggen der er problemet, eller hvad?

Jeg ser lige om jeg kan få fat på nogle flere billeder.

Så kan jeg ikke rigtigt se hvad formålet er med væggen?

Hvad kan man så gøre for at løse problemet med nabolarm?

Det må man ikke skrive her ;-)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Bolius anbefaler vi at der skal være 10cm luft mellem de to vægge, idet det er ret afgørende at væggen ikke sidder direkte op af den gamle.

Selvfølgelig kan sådan en væg godt bygges så den virker, dog vil virkningen være nedsat med de fælles gennemgående vægge i har.


Elektronikteknikeren
Annonce
Gregeren skrev den 01-07-2018 21:36:43

Bolius anbefaler vi at der skal være 10cm luft mellem de to vægge, idet det er ret afgørende at væggen ikke sidder direkte op af den gamle.

Selvfølgelig kan sådan en væg godt bygges så den virker, dog vil virkningen være nedsat med de fælles gennemgående vægge i har.

 

Så du arbejder for bolius?

Vi oplevede en meget dårlig rådgivning hos bolius, de lovede guld og grønne skove, og bagefter stak de halen mellem benene. De gider ikke engang at besvare mails.

Jeg må være ærlig at sige, at jeg står tilbage med flere spørgsmål end svar efter den her tråd. Jeg kan poste nogle flere billeder imorgen, hvis det stadig er relevant.

Nej, der skulle have stået vist. Tak til intelligent ordbog som retter ordene lige inden man poster:-)


Elektronikteknikeren

Hvad siger tømreren til det? For du har vel spurgt ham om, hvorfor det ikke har hjulpet?

Som jeg ser det, er det helt klart fordi det er sat tæt op mod det eksisterende.. der skulle som minimum have været en plastisk fuge mod gulv, vægge og loft..(det siger jo næsten sig selv, at lyde forplanter sig gennem hårde materialer) + en tung isolering og fibergips..  (som andre herinde også har nævnt)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Det bedste er sådan set at væggen er tung. Det nytter bare ikke hvis den ikke er afkoblet tilstrækkeligt fra eksisterende bygningsdele, og så har man bare en stor højttalermembran i stedet for.


Elektronikteknikeren

Jeg har fået lavet lydvæg ind til min nabo (dobbelt hus) da jeg kunne høre når deres bestik ramte deres tallerkner.

Jeg fik opført en væg der stod 5 cm ude fra den eksisterende væg. Bygget med træskelet, isoleret med Rockwool (kan ikke huske hvilken type) påsat 2 lag fibergips og fuget langs mur/loft/gulv og i alle gipsplade samlinger med lydisolerende fugemasse. Der blev fuget i alle samling mellem hver lag af fibergips også.

Jeg kan intet høre mere og ja, de er stadig i live derinde  

Der er yderligere 23 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis