Køb af ny bærbar

vi kigger efter en anden bærbar til konen ! hun bruger den til små gratis spil på nettet,mail,facebook og alm. browsing ! men derfor må den jo godt være hurtig   

tænkte denne måske !

https://www.refurb.dk/p/lenovo-thin...t530/74107

eller ville i gå efter noget andet ? 

er en I7 1,73 ghz hurtigere end en I5 2,5 ghz ???

vi kigger efter en anden bærbar til konen ! hun... Vis hele indlægget
35 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har lige modtaget en Lenovo X240 grade A fra Refurb. Super flot og velfungerende maskine, til 1/4 del af nyprisen. Jeg valgte at smide 150,- oveni til en opgradering til Win10 Pro. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Godt valg, T & X  serien i lenovo går man ikke fejl af 

Sørg blot for at afinstalere alt unødigt i win 10 så frigør man en del plads der, alt det man ikke umidelbart kan afinstalere kan klares med koder der sættes ind i en power shell i win 10 så afinstaleres programmerne.

mail  en pm hvis du vil have linket 


Når I åbenbart går så meget op i, hvilken processorfamilie der skal vælges, så vil jeg lige henvise til en benchmarktest af alle processorer

https://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php

Som det ses, så er hastigheden af en processor ikke entydigt afhængig af processorfamilien, men snarere af taktfrekvensen. Derudover vil også det anvendte chipset have en del indflydelse på, hvor hurtig computeren opleves.

Med hensyn til RAM, så skal man virkelig have behov for at anvende meget store dokumenter eller regneark, før 4 GB vil være opbrugt, eller man skal have uhyre store mængder af faner åbne i en browser.
Det undrer mig også, at der slet ikke tales om hastigheden af RAM, som også har stor indvirkning på computerens oplevede hastighed.

Jeg har også en tablet, som har en opløsning på 1080, men med en skærm på 15,3" vil bogstaverne være så små, at de kun kan ses hvis man forstørrer visningen, og så er der ikke så meget vundet ved den bedre opløsning.

nu kommer det jo an på hvad man bruger sin maskine til, hvis det kun er mail+simpel internet søgning så kan det være ligemeget hvad cpu det er. 

Men vil man være sikker på ikke og ramme loftet.Jeg har fx en ibm bærbar med i5, 12gb ram,ssd den bliver brugt til en del landkort materiale som er grafiske  her kan der virkelig mærkes hvis man sætter kun 4gb i maskinen eller om der sidder 12 gb i den.

De samme programmer er afprøvet på en amd og celeron her var virkelig en forringelse og mærke.

Disse benchmark test skal man nu ikke tage for mere end de er.


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis