Køb af ny bærbar

vi kigger efter en anden bærbar til konen ! hun bruger den til små gratis spil på nettet,mail,facebook og alm. browsing ! men derfor må den jo godt være hurtig   

tænkte denne måske !

https://www.refurb.dk/p/lenovo-thin...t530/74107

eller ville i gå efter noget andet ? 

er en I7 1,73 ghz hurtigere end en I5 2,5 ghz ???

vi kigger efter en anden bærbar til konen ! hun... Vis hele indlægget
35 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Håber hun bliver tilfreds. Den fås nok ikke meget langsommere    Der vil jeg sige, at prisen afspejler kvaliteten. Men vi har jo forskellige behov.


Kurt B. Andersen

Jeg må tilslutte mig det, som kurta skriver, og tilføje med et glimt i øjet, at der bliver rigelig tid til at lave kaffe o.lign. , for I kunne da ikke have valgt noget, der var ret meget langsommere. 


fase

jeg håber ikke at det er lige så dårligt et køb som i beskriver ! hvis det er tilfældet ryger den tilbage !  

Efter min opfattelse er det ligeså dårligt et køb som beskrevet. Du bør nok gå efter en i5 processor med en taktfrekvens på 2,0 GHz eller højere, 8 GB ram og gerne en SSD på min.128 GB helst 256 GB. Skærmstørrelsen bestemmer du selv, men jeg vil anbefale 15,3".


fase
Annonce

jeg må indrømme at jeres velmenende kommentarer ikke ser frem til at modtage den bærbare, men hvis konen er tilfreds så er jeg tilfreds.

efter at have talt lidt om tingende og om den måske vil fuldstændig bag ud af dansen om få år ? så har jeg valgt at anullere ordren og kigge lidt rundt på nettet igen !

Fornuften længe leve    Når I så kigger, så skal I lige have for øje, at en I5 cpu ikke altid er bedre end en I3. Sagt på en anden måde. De findes i flere udgaver, og de bedste I3 er bedre end de dårligste I5. Især i den nyeste udgave har I3 rykket sig en del, og ud fra det beskrevne behov, har jeg svært ved at se, at I3 ikke skulle være nok. Men AMD har i øvrigt også en del cpu.er, som kan opfylde behovet. 

Taler vi kun Intel cpu, så må udgangspunktet være, at I skal holde Jer fra dem, som hedder Celeron. Dem er der i de fleste tilfælde ikke meget krudt i.

Held og lykke i Jeres søgen.


Kurt B. Andersen

Tak for info! Det begynder at blive lidt uigennem skueligt !!

Celeron N3350 / 1.1 GHz -  > ikke lige bedst valg i3 havde været bedre 

4 GB RAM -  > minimum 8 gb nu om dage 4 gb kommer man ikke langt med 

128 GB SSD - > bliver hurtig fyldt win 10 vokser og vokser når der opdateres

 15.6" 1366 x 768 (HD) > har en lenovo med denne opløsning 1080 er det optimale.


alt i alt ikke en maskine jeg ville købe så hellere vente til man har råd til noget bedre.

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis