Køb af ny bærbar

vi kigger efter en anden bærbar til konen ! hun bruger den til små gratis spil på nettet,mail,facebook og alm. browsing ! men derfor må den jo godt være hurtig   

tænkte denne måske !

https://www.refurb.dk/p/lenovo-thin...t530/74107

eller ville i gå efter noget andet ? 

er en I7 1,73 ghz hurtigere end en I5 2,5 ghz ???

vi kigger efter en anden bærbar til konen ! hun... Vis hele indlægget
35 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis man elsker sin kone, vil man ikke give hende sådan noget gammelt noget   

Det er en 6 år gammel model, som ikke er optimeret til windows 10 (selv om den nok vil køre udmærket alligevel). Men med hendes behov, vil I kunne få en helt ny, som ikke er ret meget dyrere - og så er den optimeret til windows 10.

F.eks. er fuld hd skærmopløsning i mine øjne noget, man bare skal have i dag, hvis man udskifter en pc. Der er allerede nu programmer/hjemmesider som ikke optimerer til mindre end fuld hd. Der er nye standarder for stik i dag, således at f.eks. HDMI er en væsentligt bedre tilslutningsmulighed til div. enheder, i forhold til de muligheder, som der er på den gamle Thinkpad. Der er kommet en ny usb-c standard, som er hurtigere end usb 3, og det vil betyde at nye enheder snart vil komme og bruge denne standard i stedet for. Nyeste standard for wifi er ac, og der kan Thinkpad også "kun" klare n standarden. Nu lavede jeg lige en hastig søgning hos Elgiganten og fandt denne til 2.999 kr. 

https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/barbar-computer/LE80XL03WGMX/lenovo-ideapad-320-15-6-barbar-computer-sort-gra

Bortset fra at cpu kører lidt langsommere (2,4 ghz), så er den i mine øjne bedre på alle punkter. Fuld HD, 6 gb ram i stedet for 4, HDMI, ac osv. 

CPU er godt nok en I3, men til gengæld er det den sidste nye version, som er 7. generation, hvor den i Thinkpad er 3. generation. Der er altså sket udvikling gennem årene. Hvis man søgte hos andre firmaer og på f.eks. edb-priser, kunne man måske finde noget endnu bedre til en god pris. 

Så op med læderet om kom ind i 2018.


Kurt B. Andersen

Nu ikke helt enig, en Thinkpad er betydelig bedre bygget, og bedre kvalitet hele vejen igennem.

jeg har en Lenovo 300, 2,3 gh 8 mb ram, som minder om den der linkes til i Elgiganten, og er nu langtfra imponeret, det er lidt noget plastikskrammel, og synes på ingen måde den køre bedre end den gamle Lenovo Thinkpad 220 i7 8 mb ram, som jeg købte brugt til min kone.


Vi prøver igen, i morgen --

Vi har bl.a. En Lenovo Ideapad købt i Elgiganten for et år siden. Det er noget være plastikskrammel, sammenlignet med min Thinkpad T450S. 

Hvis man køber en Ideapad og forventer tilnærmelsesvis bare en lille smugle kvalitet a la Thinkpad, så bliver man voldsomt skuffet!


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Jeg er enig i, at bygningsmæssigt er Thinkpad i en helt anden klasse, men hvad angår det indvendige, er jeg ikke enig. Til det som den umiddelbart skal bruges til, er min mening, at det indvendige er mere vigtigt end byggekvaliteten. Men sådan er vi jo forskellige.


Kurt B. Andersen

Jeg må vist en tur i elgiganten og kigge på sagerne! Når hun bruger den er det på et bord og hun har den ikke med på farten så det er ikke afgørende om den er bygget så stærkt som en ThinkPad ! Må sige at tanken om HD skærm tiltaler mig 😁

Annonce

Sad lige og googlede lidt og faldt over det de kalder chromebooks ! Tror i det kunne være godt til hendes brug?? 

Du skal være klar over, at styresystemet ikke er windows med de begrænsninger, det giver med hensyn til spil og andre programmer. Desuden er cromebook beregnet til at lægge sine data i skyen, hvilket betyder at du skal have en stabil og rimelig hurtig internetforbindelse.


fase

Okay ! Det jeg tænkte var at det lød enkelt dvs. Få problemer.

Du skal nok lige læse lidt om Chromebook, inden I kaster Jer ud i det. Det er lavet til noget helt andet, og er ikke kompatibelt med de windows programmer, som I evt bruger.

Prøv evt. at læse lidt her

https://mobil.nu/android/ulemper-ved-chromebook-76028

Evt. søg selv i google på "Chromebook styresystem"


Kurt B. Andersen

endte med at købe denne da hun syntes om prisen   

https://www.computersalg.dk/i/3270926/lenovo-v110-15iap-80tg-celeron?utm_source=PriceRunner&utm_medium=PriceRunnerLINK&utm_campaign=PriceRunner#fancyBox3270926-12

Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis