Ny gaskedel for lidt varmt vand

Hej jeg har købt en ny Bosch condens 5000 14-5 w.  Med en 110 varmvand beholder fra metro

Jeg har kun varm Vand i ca 10 min. 

Og det er for lidt til vores familie på 4 . 

Vvs firmaet og Bosch siger det er helt fint

Metro siger at jeg burde have konstant varm vand

Der kommer ca 11-12 liter vand ud i minuttet af min bruser.

Kan det virkelige være rigtigt?

Er der nogen der har erfaringer med det

Mit 12 år gamle fyr havde mindst 20 min varmt vand 

Hej jeg har købt en ny Bosch condens 5000 14-5 w.... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Der er 2 måder enten får i installeret en sparebruser, eller også en større VVB..

mickiw skrev den 04-05-2022 11:45:15


han fortæller at fyret ikke varmer op før der er gået ca 5.30 minut hvilket måske kan forklare hvorfor vi løber tør for vand.

 Det lyder da underligt, er det noget som kan ændres i indstillinger, det giver kun mening hvis man gerne vil have folk til at tage kortere bade

@pizzabager

Nej det er en observation bosch teknikker har set flere steder, men ingen løsnign.
Man han fortalte at modellen nyere ikke er så sløv med at varme.

Men kan nogen forklare hvorfor ældre gasfyr i ældre huse der ikke er kondenserende, og ikke er lige så isolerede osv osv, kan køre stort set for evigt? Og at et nyt moderne fyr ikke kan?

Nu gætter jeg, men det kan jo være noget med at gøre nyere installationer mere energibesparende? Og så være kommet til at stramme skruen lidt for meget.
Men hvorfor ikke kontakte Bosch support direkte?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Jeg tror det er et generelt udfordring for gasfyr.

I mit gamle hus havde vi en ca. 50 liters VVB og to kunne helt sikkert IKKE gå i bad samtidig. Opvask skulle man også vente med, når badet var i brug.
Jeg kunne se, at når fyret skruede op på fuld styrke, kunne det godt følge med når én var i bad. Men det var for længe om at starte op og derfor nåede vandet nogle gange at blive lunkent.

Jeg spurgte service-teknikkeren om man indstille, at den skal starte hurtigere, når temperaturen i VVB begynder at falde. Dét ville nemlig løse problemet. Men svaret var nej.

Det første fyr var et Geminox og det andet et Elco (samme producent). Problemet var det samme i begge fyr.
Det nyeste fyr var meget effektivt og kunne varme en kold VVB op på under 10 minutter. Så det var ikke effekten der manglede - kun at den startede for sent.

Mvh. AllanE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis