Hej igen. Så fik jeg skiftet kondensator, og fik indstillet tændingen korrekt. Puchen startede, men ville stadig ikke tage gas, samt den skød benzin ud af indsugningen.
Min svigerfar siger så til mig, at vi skal prøve at skille karburatoren af igen, som jeg ellers mente, at jeg havde samlet korrekt. Meen det havde jeg så ikke helt. Det viste sig at selve nålen i gasspjældet sad i det højeste hak (der er fire hakker som den kan sidde i, i selve “låseringen”) så motoren fik alt for meget benzin, og når jeg så gav den gas, fik den selvfølgelig endnu mere benzin, og druknede.
Vi satte den så i det nederste hak, så den fik så lidt benzin som muligt. Samlede maskinen igen, og bum! Så sprang den igang.
Den har aldrig gået så godt, trækker bedre og kører faktisk også 5 km/t hurtigere.
Så selvom det var en kæmpe fejl 40 fra min side af, så er jeg sku glad for at få skiftet et par reservedele, og ikke mindst fik lært at indstille tændingen, så den kører så godt.
Tusind tak for hjælpen! Det havde jeg ikke klaret uden de gode råd.:-)
Mvh. Emil