Puch Maxi k vil ikke tage gas, og skyder luft/benzin uf af indsugningen

Hej LDS. Jeg har fået mig en Puch Maxi k model. Den kørte helt fint i sidste uge. Her i weekenden har jeg skilt karburatoren ad for at rense den, samt skifte pakninger. Jeg har også skiftet toppakning og pakning ved udstødning. 

Efter det ville den ikke starte. 

Jeg prøvede forskellige ting, og endte med at tage udstødningen af. Så ville den starte, men ikke tage gas. Og så skyder den luft ud gennem indsugningen (også efter udstødningen kom på igen)

Kan I hjælpe mig med hvad der er galt?


På forhånd tak.

Mvh. Emil

Hej LDS. Jeg har fået mig en Puch Maxi k model.... Vis hele indlægget
28 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Den må jeg nok hellere købe.:-)

Hej igen. Så fik jeg skiftet kondensator, og fik indstillet tændingen korrekt. Puchen startede, men ville stadig ikke tage gas, samt den skød benzin ud af indsugningen.

Min svigerfar siger så til mig, at vi skal prøve at skille karburatoren af igen, som jeg ellers mente, at jeg havde samlet korrekt. Meen det havde jeg så ikke helt. Det viste sig at selve nålen i gasspjældet sad i det højeste hak (der er fire hakker som den kan sidde i, i selve “låseringen”) så motoren fik alt for meget benzin, og når jeg så gav den gas, fik den selvfølgelig endnu mere benzin, og druknede.

Vi satte den så i det nederste hak, så den fik så lidt benzin som muligt. Samlede maskinen igen, og bum! Så sprang den igang.

Den har aldrig gået så godt, trækker bedre og kører faktisk også 5 km/t hurtigere. 

Så selvom det var en kæmpe fejl 40 fra min side af, så er jeg sku glad for at få skiftet et par reservedele, og ikke mindst fik lært at indstille tændingen, så den kører så godt.

Tusind tak for hjælpen! Det havde jeg ikke klaret uden de gode råd.:-)

Mvh. Emil

Nålen skulle originalt have siddet i næst nederste hak. Nålens opgave er at give den rette blanding i forhold til hvor meget gasspjældet er åbent.

Undre mig stadig såre over du kan få en totaktsmotor til at skyde ud af karburatoren. Er der fjernet en stor del af stempelskørtet ?


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Hmm, nå. Det kan også godt være at det har siddet i det næst nederste hak inden jeg skilte den af. Men den kører i hvert fald som en drøm nu, så den må sidde nogenlunde.:-)

Nej, jeg synes også at det virker forkert, og det skulle have noget med tændingen af gøre, mht. Den skød benzin ud af indsugningen. Jeg ved ikke om der er fjernet noget fra stempelsjørtet. Måske har den tidligere ejer gjort et eller andet. Jeg har i hvert fald ikke pillet ved noget der.:-)

Emog skrev den 07-05-2018 21:28:03

Hmm, nå. Det kan også godt være at det har siddet i det næst nederste hak inden jeg skilte den af. Men den kører i hvert fald som en drøm nu, så den må sidde nogenlunde.:-)

Nej, jeg synes også at det virker forkert, og det skulle have noget med tændingen af gøre, mht. Den skød benzin ud af indsugningen. Jeg ved ikke om der er fjernet noget fra stempelsjørtet. Måske har den tidligere ejer gjort et eller andet. Jeg har i hvert fald ikke pillet ved noget der.:-)

 Nej, det er den eneste mulighed jeg er bekendt med at en totakter kan lave det nummer som du beskriver. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce

Det er jo muligt 😉

Er den så stoppet med at lade ballade i luftfilteret nu?


Morten

Ja, det skulle jeg mene. Men det finder jeg nok ud af efter et par kilometer.:-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis