Puch Maxi k vil ikke tage gas, og skyder luft/benzin uf af indsugningen

Hej LDS. Jeg har fået mig en Puch Maxi k model. Den kørte helt fint i sidste uge. Her i weekenden har jeg skilt karburatoren ad for at rense den, samt skifte pakninger. Jeg har også skiftet toppakning og pakning ved udstødning. 

Efter det ville den ikke starte. 

Jeg prøvede forskellige ting, og endte med at tage udstødningen af. Så ville den starte, men ikke tage gas. Og så skyder den luft ud gennem indsugningen (også efter udstødningen kom på igen)

Kan I hjælpe mig med hvad der er galt?


På forhånd tak.

Mvh. Emil

Hej LDS. Jeg har fået mig en Puch Maxi k model.... Vis hele indlægget
28 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Yep, et sæt nye platiner. Husk at smøre knasten med det medfølgende fedt. 



Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Emog skrev den 01-05-2018 22:42:08

Så kan jeg justere den ned til 1 mm. Før toppunkt? 

Og knasten er den “stang”, som platinerne sidder på, ikke?

- Tak for hurtig respons

Ja jo, det burde du kunne, eller lad mig sige det plejer at kunne lykkes.   

Nej, det er det stykke inde på krumtapakslen der "skubber" til det brune stykke der åbner platinerne.

Selv tak.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Modtaget. Mon ikke det lykkedes.;-)


Emog skrev den 02-05-2018 04:52:12

Modtaget. Mon ikke det lykkedes.;-)


 ***Drille*** Det vil kun fremtiden vise.    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce

Haha, ja mon ikke 😂

Hej igen. 

Nu har jeg skiftet platiner, og jeg kan justere dem, så de står korrekt. Det begynder at se lyst ud. Men! Nu kommer der ingen gnist i tændrøret, når jeg sparker på kickstarteren... 

Da jeg skiftede platiner, havde jeg ledningerne af kondensatoren. Jeg kunne dreje “gevindstangen” på kondensatoren, da jeg skruede ledningerne på den igen. Kan den være gået til ved det? Tændrøret og hætte er nyt.

Og jeg har også indstillet platiner korrekt, men der er heller ingen gnist imellem dem, når de åbner.

Nogle gode bud på en fejlfinding?

Mvh. Emil

Emog skrev den 04-05-2018 22:06:58

Hej igen. 

Nu har jeg skiftet platiner, og jeg kan justere dem, så de står korrekt. Det begynder at se lyst ud. Men! Nu kommer der ingen gnist i tændrøret, når jeg sparker på kickstarteren... 

Da jeg skiftede platiner, havde jeg ledningerne af kondensatoren. Jeg kunne dreje “gevindstangen” på kondensatoren, da jeg skruede ledningerne på den igen. Kan den være gået til ved det? Tændrøret og hætte er nyt.

Og jeg har også indstillet platiner korrekt, men der er heller ingen gnist imellem dem, når de åbner.

Nogle gode bud på en fejlfinding?

Mvh. Emil

Det er utrolig nemt Emil, du skal også have en ny kondensator da den gamle er defekt og sikkert kortsluttet. Og så skulle det meget gerne lysne.     


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Tak, så prøver jeg det. Så er den også næsten totalrenoveret.😁

Kan anbefale at få en bosch kondensator 


Morten
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis