Omkredsberegning

Hej

Ifølge mine beregninger øges radius lige meget på en cirkel hvis man øger omkredsen med samme længde.

Det lyder dog ulogisk for mig, at hvis man lægger en snor om en ølflaske (eller dåse) og øger længden med en 1 m, vil afstanden ud til snoren være den samme som hvis man spændte et stykke reb omkring ækvator og forøgede længden med 1 m (tyngdeloven ophæves midlertidigt :lol: ).

Min 7 klasses matematik kan ikke følge med, men er det rigtigt??
Hej Ifølge mine beregninger øges radius lige... Vis hele indlægget
52 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hmm, jeg sætter mig lige ned og lader som om jeg aldrig skrev det indlæg...

I øvrigt er det snyd at bruge Google :wink:

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Selv øv bøv... :lol:

Men jeg tænker over flere spidsfindigheder, kan i jo prøve kræfter med denne lille hygge-intelligenstest..


1. Nogle måneder har 30 dage. Nogle måneder har 31 dage. Hvor mange måneder har 28 dage ?

2. Hvis din doktor gi`r dig 3 piller og siger at du skal tage en pille hver halve time, hvor lang tid tager det så at tage alle pillerne ?

3. Da Jeg gik i seng klokken 8 om aftenen.
trak jeg mit ur op og satte det til at ringe kl 9
om morgenen. Hvor mange timers søvn fik jeg, før jeg blev vækket af alarmen ?

4. Divider 30 med en halv og læg 10 til.
Hvad får du ?

5. En bonde havde 17 får. Alle på nær 9 døde. Hvor mange får var der tilbage ?

6. Hvis du kun havde en tændstik, og du gik ind i et KOLDT og MØRKT rum, hvor der var en petroleumsovn, en olielampe og
et stearinlys, hvad ville du så tænde først ?

7. En mand bygger et rektangulært hus.
Alle sider vender mod syd. En bjørn går forbi, hvilken farve har bjørnen ?

8. Tag 2 æbler fra 3 æbler. Hvor mange
æbler har du ?

9. Hvor mange eksemplarer af hver race tog Moses med sig i arken ?

10. Hvis du kører en bus fra Randers og stopper i Viborg for at tage 7 nye passagerer med og sætte 5 af, for derefter at køre til Ribe og sætte 8 passagerer af og tage 4 nye med, med plan om at ankomme i Tønder 52 minuter og 4 sekunder senere,
hvor gammel er chaufføren så ?


- Thomas... hvilket indlæg snakker du om ??
Jeg kan ikke huske noget.. :lol:


TestYamsen

Mus fjærter ikke som hest, uden at røv revne...
Med fare for at blive til grin, og så som alibi er jeg først lige kommet hjem fra arbejde, har fået hovedpine, rødvin og smerter i kroppen, og det regner godt nok ikke ned, men alligevelsmile

2: 1 time
3: <13
4: 70
5: 9
6: tændstikken
7: Hvid (nordpolen)
8: 2
9: 1
10: Der har jeg aldrig kørt, og slet ikke i bus, så jeg kender ham ikke :roll:

Mvh. JørgenE
Men apro pos sidste punkt i sidste spørgsmål hørte jeg om en indvandrer, der havde fået job hos samme busselskab. Han fik at vide, at busselskabet ikke gik særligt godt, så da han kørte ruten fandt han hurtigt ud af, at han kunne nå den 2 gange, ved at springe de stoppesteder over hvor der kun var 1, 2 eller 3 passagerer.

Se det er profitorienteret, og han ville garanteret kunne skabe overskud, men havde jo desværre misforstået ideen med busdrift i Danmark.

Vi bruger en bus til 50 personer, hvor der kun i spidstbelastningerne er brug for det, og hvor det resten af tiden ville være rigeligt at indsætte nogle små busser til 1/4 i anskaffelse og brændsstofforbrug. Det har jeg aldrig helt forstået, men det var en sidebemærkning. Tyrkiet kan det med dolmusser (små busser), der kører så tit, at man er ligeglad med fartplaner i byerne, og så større busser når det er langfart - genialt og logisk, og så tager de ikke så meget plads i byerne eller kræver egne vognbaner. Det fungerer bare.

Mvh. JørgenE
Annonce
Og i tillæg til JørgenE's besvarelse, hvilken jeg er enig i, ihvert fald på de 7 første punkter, så kommer her mit punkt et, ni og ti:
1. Alle
9: Ingen, det var Noah der sejlede med arken.
10: Jeg er 30 :lol: Ved du ikke hvor gammel du selv er JørgenE :lol:

Mvh. Carsten
1: Uendeligt mange
2: Hvor lang tid det tager ved jeg ikke, men efter en time er der ikke flere piller smile
3: ca. 1 time
4: 70
5: 9
6: Tændstikken
7: Hvid
8: 2
9: Ingen - det var Noah
10: 31, men jeg har ikke stort kørekort smile

Citat fra Yams


- Thomas... hvilket indlæg snakker du om ??
Jeg kan ikke huske noget.. :lol:


Aner ikke, hvad du snakker om :lol:

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Okay Yams og andre her er en:

En mand er blevet dømt for en forbrydelse, og kan nu selv bestemme strafudmålingen. Han bliver placeret i et rum med to døre ud derfra, en til livsvarigt fangeskab, og en til friheden. Ved hver dør står en fangevogter, den ene lyver så stærkt som en hest kan rende, og han kan ikke andet, og den anden taler kun ufejlbarlig sandhed. Det vides ikke hvem, der er placeret foran hvilken dør. Manden får lov til at stille ét spørgsmål til én fangevogter, hvorved han skal kunne afgøre hvilken dør, der fører hvorhen.

Hvilket spørgsmål skal han stille, når han ikke ved, hvem der taler sandt, og hvem der taler falsk?

Mvh. Carsten
Han skal spørge: "Hvis jeg spørger din kollega, om han står foran døren til frihed, hvad vil han så svare?".

Hvis svaret er "ja", er det døren til frihed. Hvis svaret er "nej", er det døren til livsvarigt fangenskab.

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Hvis det nu var dig ThomasPont, så kom du i fængsel :lol: :lol:

Spørgsmålet er godt nok, du skal bare vælge nej-døren.
Tænk lidt mere over det.

Mvh. Carsten
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis