Omkredsberegning

Hej

Ifølge mine beregninger øges radius lige meget på en cirkel hvis man øger omkredsen med samme længde.

Det lyder dog ulogisk for mig, at hvis man lægger en snor om en ølflaske (eller dåse) og øger længden med en 1 m, vil afstanden ud til snoren være den samme som hvis man spændte et stykke reb omkring ækvator og forøgede længden med 1 m (tyngdeloven ophæves midlertidigt :lol: ).

Min 7 klasses matematik kan ikke følge med, men er det rigtigt??
Hej Ifølge mine beregninger øges radius lige... Vis hele indlægget
52 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra ThomasB

Jørgen smile

Den første km køres med 120 km/t..
Hvor hurtigt skal man så køre den sidste km?

Mvh ThomasB


Nej s'gu da - det var ud fra din forudsætning - 120 km/t den første km.

Vi snakker om en afstand - 2 km. har du kørt strækningen på den første skal du køre 0 km for at overholde 60 km/t osv.

Ok, men det var da dejligt vejr i dag - over 20 grader hos os :twisted:

Mvh. JørgenE
Ok, så lige en til.

2 biler tørner ind i hinanden - de kører begge 80 km/t i hver sin retning - hvad er hastigheden for den enkelte, da de rammer hinanden frontalt - 80 - 160 eller hvad?

Men LDS kan skam også være et dejligt sted at besøge uden problemer - det er bare her de er irriterende - allesammen. :o

Mvh. JørgenE
Vi snakker om en afstand - 2 km. har du kørt strækningen på den første skal du køre 0 km for at overholde 60 km/t osv.


Nej nej og atter.........

Forklaring hjælper tilsyneladende ikke alligevel biggrin så lad mig udtrykke det som en kvinde med PMS: SÅDAN ER DET BARE (undskyld alle kvinder).

Som svar på dit spørgsmål.

Tja..bilerne køre vel stadig 80 km/h absolut set, men i forhold til hinanden er der en kort øjebliksværdi på 160 km/h.

I øvrigt passer det slet ikke at farten dræber. Jeg har før kørt 200 km/h (ikke i DK) uden at tage skade. Det er først når der kommer en hastighedsændring problemerne opstår biggrin

Lars

-------------------------
Citat fra JørgenE

Ok, så lige en til.

2 biler tørner ind i hinanden - de kører begge 80 km/t i hver sin retning - hvad er hastigheden for den enkelte, da de rammer hinanden frontalt - 80 - 160 eller hvad?


Hastigheden for den enkelte, i det splitsekund de rammer hinanden, er 80 km/t.

Den relative hastighed i forhold til den anden bil er 160 km/t.

Hvis bilerne er identiske svarer sammenstødet for dne enkelte bil til en frontal kollision med en uendeligt tung, ikke-deformerbar mur, med 80 km/t. Hvis den ene bil er meget lettere end den anden svarer det til, at den kolliderer med en mur med en hastighed højere end 80 km/t.

Umiddelbart efter sammenstødet er hastigheden for den enkelte bil 0 km/t.

Hvis den ene bil er en lastbil, og den anden en Mascot, vil jeg helst sidde i lastbilen!

:lol:

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Hej alle i skarpe hjerner !

Nu hvor vi snart har haft et par måneder til at sunde os ovenpå denne tråd af tungt talknuseri er det vist på tide med en lille hyggeopgave...

Hvem kan skrive en grammatisk korrekt sætning hvor ordet OG
indgår 5 gange i træk?


HyggeYamsen

Mus fjærter ikke som hest, uden at røv revne...
Annonce
Frugthandleren til skiltemaleren: "Jeg synes, at der er for langt mellem "Frugt" og "og", og "og" og "Grønt"".

Mvh. Carsten
Carsten, hvad er det for et mærkeligt skilt, der står "Frugt og og Grønt" på :wink:

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Man kunne jo også omskrive den lidt, men så er der ikke 5 og'er i træk
Der er for langt mellem Frugt og "og", og mellem "og" og Grønt.

Fes den så ind :lol:

I øvrigt vil jeg ikke ha' æren af den, jeg fandt løsningen via Google, goe gamle Google :lol:

Mvh. Carsten
Hehe... Tænk en ekstra gang over den Thomas.. :idea:


Carsten...jeg mistænker dig for at kende den i forvejen... 8) ,
men det er ihvertfald korrekt... biggrin

Wa så Thomas... har du luret den nu?? smile

Yamsen

Mus fjærter ikke som hest, uden at røv revne...
Hov Carsten... der var du hurtig...


GOOOOOOOOOGGLLLEEEE !!! FUSKER ! 8)


Pokkers til internet... biggrin

Mus fjærter ikke som hest, uden at røv revne...
Der er yderligere 22 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis