Lunkent vand i kolde haner

fra den ene til den anden uge oplevede vi pludseligt det ellers lækre kolde vand blev lunkent 22-25 grader. 

Anlæg er gennenstrømnings vandvarmer af fabrikat APV og opvarmet af fjernvarme.

Lukkes retur ventil for fjernvarmen falder gennemstrømningen straks til 0 liter/minut så tyder ikke på en utæthed under hus.

Har tjekket alle vandhanerne, den kolde tilgang bliver ikke varm når man lader kun varmt vand løbe et stykke tid. Har endda skiftet termostat batteriet i den ene bruser da denne jo kunne være defekt og ikke kan lukkes for seperat.

Åbnes for en kold hane er vandet meget kortvarigt ok koldt, så bliver det lunkent en overgang nærmest varmt. 

Selvom jeg lukker for fremløb på fjernvarmen fortsætter vandet med forblive meget lunkent. 

Mærker jeg på vanduret er dette også nærmest lunkent, det er ret mystisk da det burde være koldt på denne årstid. 

Har ikke meget forstand på VVS men ville jo være en sejr at kunne finde løsningen.

Andre i villa kvarteret brokker sig ikke over vand temperaturen. 




fra den ene til den anden uge oplevede vi... Vis hele indlægget
37 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Ja det er lidt af en omgang, det endte med ikke så meget lav der selv men med alke de gode hjælpsomme mennesker her er - ja så fortjente i da en opdatering. 

Hej

Det går jeg ikke ud fra men kommer det op må forsikring jo blot ind over det. I de ti år vi har haft huset har der ikke været gravet op hvor skaden er. Så skulle der blive et efterspil må det påhvile de tidligere ejere der har fået lagt fliserne. 

Der kommer nok ikke nogen efterregning der. Nej det var en lille spøg/ drillepind i forhold til en af dine første indlæg i denne tråd. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

altid en fordel og have stiklednings forsikringer, så er der ingen tvivl 

den gælder alt fra elkablet ind i huset til kloak ledninger samt anlægs arbejde bagefter


Annonce

..Hvis der er termostat vandhane kan det nemt være temperatur justeringen der er groet fast i kalk..siden det er sket sådan pludseligt som jeg læser det.. luk for din vandforsyning , pil batteriet af og afkalk nænsomt i en 1:10 blanding og gerne motioner batteriet i den 3 timers afkalning.. beskyt måske dine hænder eller syl dem for det afkalk. 


... Det sagde hun også igår..

Godt råd til andre. 

Men hvis du læser tråden igennem i sidste del vil du finde ud af at det her skyldtes at fjernvarmen var sprunget uden for huset. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis