Pillefyr klamp 306 25-03-2018 16:18 Jeg har Ca 300 m2 ældre landejendom.Hvilket pillefyr vil i foreslår.Størrelse og mærke.Tusind tak 😊 Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv. 22 svar 1 2 3 › » Følg tråden Annonce Annonce Annonce
uldal 6695 6500 25-03-2018 18:22 15 kw woody med black Star kedel. Afprøvet teknik, billig i drift og vedligehold, rigtig god udnyttelsesgrad, utrolig nemt at rengøre og tømme for aske.
BEP 59 8410 31-03-2018 14:48 Jeg har i 9 år fyret 400m2 stuehus op med træflisca 1 / 3 pris af træpiller per tons
Frank Chr. 4341 31-03-2018 15:29 uldal skrev den 25-03-2018 18:22:5715 kw woody med black Star kedel. Afprøvet teknik, billig i drift og vedligehold, rigtig god udnyttelsesgrad, utrolig nemt at rengøre og tømme for aske. En 15 kw version findes vist ikke, men det gør 16 kw til gengæld. Annonce
Frank Chr. 4341 31-03-2018 15:32 15-16 kw pillefyr burde fint kunne klare opvarmning af 300 m2 med mindre boligen da ikke er pivutæt.Hvis du kan oplyse hvor meget olie, gas, kul, koks, kg skovbrænde der tidligere er brugt årligt, kan man ret præcist finde den størrelse pillefyr der er behov for. Ps. Hvilket pillefyr skal du vælge...! Tja.. det kommer jo an på ens pengepung og om man er gør-det-selv typen eller man er til komfort. Et Windhager pillefyr er lækkert men koster, et Blackstar fra NBE er billigt men mest til lav-det-selv folk der ikke der ikke er bange for sorte fingere. Fælles for de to nævnte pillefyr er at de er lige energieffektive.
karl smart 2276 2600/2700 31-03-2018 15:39 Reglen er 100 W pr m2 dvs min 30 kW og det er hvis ejendommen er nogenlunde isoleret , så realitisk så er det 35 kWJeg ville foretrække luft/luft varmepumper , let og vedligeholdesefrit og billigere i drift. Mvh S.H. Tillid er godt men kontrol er bedre.......
Frank Chr. 4341 31-03-2018 17:12 NBE´s vejledende tal. http://www.nbe-shop.dk/index.php/traepillefyr-kedler-og-reservedele/traepillefyr-styringer-og-snegle/braendere/traepillefyr-10-kw.html
uldal 6695 6500 31-03-2018 17:48 Jeg har haft en 15 kw brænder, men det arbejdede ikke nok. Købte en 10 kw Woody med Black Star kedel og fyrer ca 142 kvm op og 100 liter brugsvand uden nogen problemer, hvis det kan være til hjælp - og det er med de sorte fingre det giver, for at børste rent og bære askeskuffen ud.
BEP 59 8410 31-03-2018 18:37 Glem varmepumpen i forhold til flis fyrmed mindre du kan klare varmen med under 50c fremløbstemperaturog det tror jeg ikke dit hus er egnet til.eller investeringen er lige meget.