Asbest?

Vi har lige fjernet lidt køkkengulv og finder under lidt cement følgende fra 1980. Jeg er bange for at er indeholder asbest. Er der en ekspert herinde på området?


På forhånd tak


Vi har lige fjernet lidt køkkengulv og finder... Vis hele indlægget
60 svar
 Følg tråden
Der er 50 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Kan der være brun asbest i hvis der også er lysebrunt/orange pap i og Rockwool ?
Nogen der har bud på mine to sidste spørgsmål ?
Der er ikke nogen der kan give dig et eksakt svar på det du spørger om. Man ville typisk ikke bruge det på lige strækninger så ville det være asbest papir viklet rundt i stedet. Men ingen ved om en VVSer for 50 år siden i en brandert måske lige klaskede lidt ud midt på et rør... det jeg vil frem til er at ingen kan give dig et svar du kan/skal regne med. Er der asbest i dine installationer og tør du ikke rode med det selv så der ingen genveje.
Kæresten og jeg har planer om at benytte os af et fælles byggetilbud som også vil omfatte af asbest sanering af rørene 
Annonce
Nogen kloge hoveder i denne tråd der ved om der kan være asbest i denne rørisolering? Det er omkring varmerør i kælderen i murermesterville fra 1954. På forhånd tak for input! 
annesofies skrev den 05-04-2021 12:52:42

Nogen kloge hoveder i denne tråd der ved om der kan være asbest i denne rørisolering? Det er omkring varmerør i kælderen i murermesterville fra 1954. På forhånd tak for input! 

 Ja der kan sagtens være asbest i, men det kan du kun vide ved at sende nogle prøver ind, og få dem testet.

Så få forseglet rummet, indtil du har svar på prøverne, hvis du vil være sikker på ikke at indånde evt asbest fibre.

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for svar. Ville ønske jeg havde vist dette tidligere. Har boet i huset i 4 år og brugt rummet til vasketøj men anede ikke før for nylig at der kunne være asbest i. 
Det der er vist på billedet ligner på ingen måde asbest, men da asbest er et farligt ord bør du få undersøgt om der er asbest i isoleringen, så du kan sove roligt om natten.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også