Lisse74 skrev den 03-02-2021 18:46:13
Hej puggie , rørene er i brug så kun isoleringen jeg vil have fjernet , og ny isolering på bagefter
25k betyder ?
Det tror jeg ikke umiddelbart er muligt bliver jo nok en del dyrere i givet fald. Jeg satte selv nye rør op bagefter. Du er heller ikke interesseret i at få det åbnet....... nu ved jeg ikke hvor gamle rørene er men det kan være en ide at udskifte anyways... hvis det er kælder så sætter du bare alupex op det ser fint ud, fåes i lige længder og koster ikke alverden. Alm pex slanger sig.
Du skal nok nøje overveje hvad du gør ved det. Hvis isoleringen er intakt (gazen) så kan du tape noget gafa rundt om som ekstra sikkerhed. Det skader jo ikke der er asbest i det så længe det er intakt isoleret. Som skrevet i flere tråde herinde var mit isolering revet i stykker mange steder og der var drys rundt i kælderen. Så jeg valgte den dyre løsning med komplet sanering.
Jeg skal dog lige til føje en vigtig ting. Hvis du vælger at indkapsle og får et saneringsfirma til at gøre det så har de pligt til at registrere dit hus som asbestholdigt.... kan nok sænke værdien.