Stjernekærv, hvorfor findes det stadig?


Hejsa!

Er der nogen som har en ide om hvorfor stjerneskruer stadig eksistere?
jeg har for nyligt monteret et helt køkken, hvor alle medleverede skruer var med stjernekærv,
så jeg måtte ud og købe torx skruer i dyre domme til at erstatte de elendige stejrneskruer.

I dag kikker jeg på troldtekt produkter, og selv opsætningskruer der er stjerne :O

Hvad er ideen med dette? køber man skruer i løs vægt er det som regel dejlieg torx skruer.
Patentet for torx er udløbet for længe tid siden, så hvorfor kan det være at stjerneskruer stadig eksistere?
I min mening er de ligeså uddateret som ligekærv, har svært ved at se fordelen i stjerneskruer..


Slut på sure opstød..


www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
Hejsa! Er der nogen som har en ide om hvorfor... Vis hele indlægget
34 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Krydskærvens værste fjende er ganske sikkert blitzen er forkert....
Philips skuerne er efterhånden ikke er ret anvendte, undtaget ved elektronik komponenter/produkter. Den langt bedre krydskærv er Pozi kærven og har taget langt det meste af markedet for alm skruer og er igen ved at tabe til torx udgaverne, hvor tx20 har en umådelig stor udbredelse.... At der så er torx udgaver med en center tap og en med ikke kun 6 grene men 12 grene viser at denne nok også med tiden for konkurrence ….

I asien er en alm Pozi stadig langt udbredt, faktisk kan det være svært at få en Torx derude...... Så en krydskærv vil leve længe, også selv om den måske udgår i danske byggemarkeder.....

Steder som Bauhaus kan man vælge en mængde skrue størrelser med forskellige hoved typer og kærv.... Her er Pozi vist lidt billigere end torx, hvilket nok også er med til at holde liv i den endnu....


MVH Njord
Nicholas Efternavn skrev den 21-02-2018 20:08:20


Hejsa!

Er der nogen som har en ide om hvorfor stjerneskruer stadig eksistere?
jeg har for nyligt monteret et helt køkken, hvor alle medleverede skruer var med stjernekærv,
så jeg måtte ud og købe torx skruer i dyre domme til at erstatte de elendige stejrneskruer.

I dag kikker jeg på troldtekt produkter, og selv opsætningskruer der er stjerne :O

Hvad er ideen med dette? køber man skruer i løs vægt er det som regel dejlieg torx skruer.
Patentet for torx er udløbet for længe tid siden, så hvorfor kan det være at stjerneskruer stadig eksistere?
I min mening er de ligeså uddateret som ligekærv, har svært ved at se fordelen i stjerneskruer..

Grunden til at den type skrue stadigvæk er tilgængelig må være fordi at de fleste mennesker kan samle og montere emner,fordi de har ikke andet værktøj i værktøjskassen

Slut på sure opstød..

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
En stjernekærvskrue kan skrues fra en skæv vinkel (i et vist omfang), det er svært med fx. Torx.

Træd ikke på mine ledninger :o)
Prøv at bruge en rustfri torx, på besværlige steder, så ved du hvorfor ;)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også