Valg af akku bore- skruemaskine

Jeg står og skal have anskaffet mig en akku bore- skruemaskine som jeg vil komme til at bruge meget de næste 3 mdr.

Hvad har I erfaringer med er godt uden, at det er den absolut dyreste model på markedet ?

Den skal bruges til alt bore- og skruearbejde i forbindelse med etablering af den indvendige del af en førstesal. Skal være med hurtigoplader samt ekstra batteri.

Med venlig hilsen

Claus Holm
Jeg står og skal have anskaffet mig en akku bore... Vis hele indlægget
35 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
På følgende link kan du finde en Dewalt DW980 med 2 x 2 Ah batterier til kr. 1780 ex. moms.
http://www.toolworld.dk/store.php?ctrl=120101&pno=60453
Hos Carl Rasmussen (www.carl-ras.dk for adresse) kan samme maskine fås til kr. 1698 ex. moms. Skal du have 2 x 3,0 Ah batterier koster den kr. 1998 ex. moms. Det er en kampange Carl Rasmussen har kørende p.t.
DW980 er på 12 V, men har 3 gear. Efter rygtet en populær håndværkermaskine.

MVH Per

Med venlig hilsen
Per M. Friis

Er i tosset for nogle gode indlæg - her er da lidt for enhver smag.

Konklussionen er vel, at hvor meget man bruger sin maskine bestemmer prisen, og så skal man glemme volt og mere tænke på vægten.

Jeg er helt enig trods mit indlæg, men det var netop fordi jeg ikke bruger den ofte.

Mvh. JørgenE
Jeg endte med at købe en Bosch 14,4 volt med hurtiglader og ekstra batteri.

Den kostede den nette sum af kr. 1299,00 :oops:

Jeg tror dog efterhånden jeg har fået konen overbevist om at hun ikke får sin førstesal uden en sådan maskine :-)

Med venlig hilsen

Claus Holm
Du skal da ikke argumentere på den måde...

Du må frem med de store argumenter at hvis du skal lave dette hjemmearbejde ja så kræver det jo at du har lidt at gøre godt med.
En nødvendig omkostning ved at lave arbejdet selv, håndværkerne kommer jo heller ikke tomhændet til en opgave !! det kræver noget udstyr at løse en opgave.
Og specielt ved en større opgave kan man jo få fedtet lidt håndværktøj ind på budgettet og stadig holde en flot økonomi på projektet.

Så har man jo også det nyindkøbte udstyr til andre opgaver senere.

Jeg har et nogenlunde udstyret værksted, og uden det var det ikke muligt for mig at lave de ting i hjemmet jeg gør... Men det er indkøbt over en lang årrække og i en generel rimelig god kvalitet. På det senere er der kommet meget billigt elværktøj der er i en nogenlunde rimelig kvalitet, og her må det så holde så længe som muligt og ellers udskiftes.

I forhold til at lave en overetage er et beløb som ca 1300,- intet at regne. Det kan jo meget nemt være forskellen på at købe gopspladerne til liste pris eller bare opnå lidt rabat på dem. Eller prisforskellen på dørene købt forskellige steder...

Så få du hellere købt lidt mere udstyr til værkstedet, det er en nødvendig omkostning for at kunne lave arbejde i hjemmet...

Min frue har lært at det er en nødvendighed, men det tog også lige 3-4 år inden hun kunne se nødvendigheden i mit værksted, det var etableret før hun kom på banen !! Men må da stadig udvides alt efter opgave..

Specielt blev hun lidt benovet en dag hvor der var kø, et par af mine naboer ville gerne lige låne et eller andet de manglede.. og de vidste jo hvor det kunne lånes.

MVH Njord
Annonce
Du må frem med de store argumenter at hvis du skal lave dette hjemmearbejde ja så kræver det jo at du har lidt at gøre godt med.


Det var egentlig også det jeg mente... :wink:

Med venlig hilsen

Claus Holm
Hvad er det du siger Njord!

Jeg kræver at få den ny kjole nu, og så har du snydt mig igennem mange år med alle dine maskiner! Tror du ikke også jeg læser LDS?

- Njords Kone

PS: Du sørger selv for aftensmad, og så snakkes vi lige ved, min fine ven.

Mvh. JørgenE
Hej Jørgen

Hun ved det da godt og har også indset det fornuftige i indkøbene...
De tages jo ofte af mine lommepenge ! Altså den lille rest der er tilbage når banken har taget det de skalbruge hver måned.....

Men vi har nogle gengenboer der har fået etableret en overetage, som en ombygning/tilbygning af deres hus og rygterne om prisen på den omgang er mere end dobbelt så dyr som vores overetage, og vi har bad med hvad de ikke har... Ja nærmest tre gange den pris vi lander på..

Og en anden genbo har fået lavet et mindre træskur, valmede gavle og glaseret tag.. Men på et punktfundament og på max 15 kvm det har efter sigende koster ca 65% af hvad vore garage på 52 kvm ( plus brændeskuret på ca 12 kvm, og depotloftet ) har kostet, med støbt bund, strøm, Velfac vinduer og døre, tegl osv.

Jo hun har lært at det koster lidt at komme igang for senere at kunne spare..

MVH Njord
Og jeg er jo helt enig!, så det var kun lidt pjat.

Mvh. JørgenE
Claus, hvor løbte du den Bosch 14,4 volt med ekstra batteri til den pris regner med det er en VE-2)?

/Janus
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis