Valg af akku bore- skruemaskine

Jeg står og skal have anskaffet mig en akku bore- skruemaskine som jeg vil komme til at bruge meget de næste 3 mdr.

Hvad har I erfaringer med er godt uden, at det er den absolut dyreste model på markedet ?

Den skal bruges til alt bore- og skruearbejde i forbindelse med etablering af den indvendige del af en førstesal. Skal være med hurtigoplader samt ekstra batteri.

Med venlig hilsen

Claus Holm
Jeg står og skal have anskaffet mig en akku bore... Vis hele indlægget
35 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Claus

Jeg har 2 stk. B&D 9,6V med 2 stk. batterier og en 3 timers lader - de har kun kørt få timer, og de kører perfekt. Du kan se et billede af dem under kategorien køb/salg/bytte her på LDS. Du kan få dem for 300 kr.
Hej

Jeg købte for 1½ års tid siden en Dewalt akkumaskine 12 volt, med 2 batterier og ½ timeslader hos Harald Nyborg for ca. 1200,-. Den har været med i al renoveringen af et gammelt hus. Den har skruet og boret i rigtig mange timer uden at jeg har oplevet kraftunderskud eller andre ubehageligheder.

Gipspladerne har jeg monteret med den førnævnte gipsbit med plastickrave - fungerer fint.

Med venlig hilsen

Michael
Med alt ære og respekt for de respektive mærker - men nu giver man vel kun 2-300 kr. for en amatørmodel, der ikke skal bruges dagligt.

Eneste problem jeg opfatter er manglen på glæden ved at eje et prægtigt stykke værktøj og miljøirritation over dette køb og smid væk.

Men man kan få dem helt ned til kr. 69, og så må jeg indrømme at ctr. kr. 1.200, der sætter jeg så grænsen.

Mvh. JørgenE
Hej Claus.

Hvis jeg må lave lidt rekalme for mit fritids job, så smut ned i dit lokale Silvan byggemarked, der har vi fortiden en Bosch akku maskine på tilbud til ca. 700 kr. der er 2 batterier med på henholdsvis 1,4 og 2,0 amp. incl oplader på kun en time. Du må ikke lade dig forblænde af hvormange volt maskinen har, da det kun er lig med et stort batteri, og der med stor vægt, og skal du bruge gips til loft beklædning vil du hurtígt mene at pladerne er tunge nok i forvejen :wink: og som flere af vores LDS venner siger kan jeg varmt anbefale en speciel "bits" med plastik krave til gips skruer, så er der ikke noget med moment og at passe på dybten, det er bare at skrue løs..

God arbejdslyst.

Mvh. Henrik.

henrik1

Jeg har en B&D orange skruemaskine med 18v med 1.5 amp med slag købt for ca. 1 år siden til 995,- (vejl. pris 1599,-) - 1 times lader. Den har så mange kræfter at jeg har rørt gasbetonklæber og selvnivellerende beton med den. Den ligger godt i hånden og er ikke for tung.
Har fint moment. Jeg har vel haft 3-4 discount 12v,14v,16v,24v skruemaskiner, men det går til (batteriet klapper sammen, spindlen går fra hinanden osv).
Annonce
Hej.

Nå, der er mange bud, hva'? Men jeg vil altså give Njord ret. Hvis det er mange gipsplader der skal op, så brug en maskine der er beregnet til det. Har selv snart lavet 700-800 m² på min 1. og 2. sal, og ville være blevet idiot af at bruge mine almindelige skruemaskiner - plastik-krave (eller andre trylledimser) eller ej....

Jeg var heldig at finde en prof. Hitachi, spritny, til 699,- ... det kan altså lade sig gøre. Jeg trækker gladeligt min ikke-ledningsfri maskine frem, hvis jeg skal have meget mere end 5 gipsskruer i et eller andet, så meget bedre er den til formålet end en almindelig skruemaskine.

Uanset de andre argumeter med at man får "taget" på det, rutinen osv osv, vil jeg garantere at man sparer OCEANER af tid ved at bruge det rigtige værktøj.

Med venlig hilsen
FlemmingB

Hej igen

Ja der er efter hånden kommet mange bud..

Min maskine er en prof. Hitachi maskine med "gipsspids".

Jeg har scoret den af en håndværker i familien og ved kun at den er nogle år gammel da jeg har haft den de sidste tre og den var brugt da jeg fik fingre i den.

Jeg har brugt den til at skrue klinkebeklædningen på min garage, skruet OSB plader indvendigt i garagen, udhænget. En stak forskellige afstandslister i samme omgang. Klinke beklædningen på brændeskuret, udhæg osv. samt ungernes legehus. Gulvspånpladerne på loftet af huset og så naturligvis til gipsplader.

Så der er ingen tvivl om at jeg er glad for min rigtige "skruemaskine"

Og den ledning generer ikke når man skal lave en del arbejde, kun ved småtingene er det iriterende at skulle rulle ud. Men det klares jo delvist ved at have monteret tilstrækkeligt mange stik på strategiske steder i garage osv.

Venligst Njord biggrin

MVH Njord
Hvad må den koste?

Jeg har selv 2 grønne Bosch maskiner. Dem har jeg ellers været godt tilfreds med, men nu hvor jeg har mange byggeaktiviteter i gang, kan jeg mærke de ikke robuste nok.

En god maskine med to batterier (2,5-3,0 Ah) til kommer let til at koste over 2000 kr.

MVH Per

Med venlig hilsen
Per M. Friis

Hejsa.

Jeg går ikke så meget op i fabrikatet, dog skal det nok være kendt, og så koster en godt (læs: dyrt) konstrueret maskine jo altså bare mere.

Jeg har selv to Hitachier til over 2.000,- pr. stk., og det oven i købet på tilbud. Har bygget i 4 år og har skruet som en sindssyg, boret huller med dem, tabt dem osv. - de virker begge perfekt endnu. Grønne BOSCH maskiner ville være blevet slået ihjel på stribe.

Taler vi en eller to gipsplader hist og her, ophængning af et par billeder og boring af et hul i en fuglekasse kan man sikkert sagtens købe BILKAs til 199,-.

Så ens behov må jo bestemme hvad der kan betale sig.

Med venlig hilsen
FlemmingB

Citat fra FB

Taler vi en eller to gipsplader hist og her, ophængning af et par billeder og boring af et hul i en fuglekasse kan man sikkert sagtens købe BILKAs til 199,-.


Jeg har købt en af "Bilkas til 199" (den var nu fra Netto) som supplement til min AEG, så jeg fx kunne have bor i en og skruebit i den anden, og jeg vil ikke engang anbefale den til småopgaver! Batteriet gik død lynhurtigt, og trods "højspænding" (18 V) havde den langt færre kræfter end min 9,6V AEG.

Jeg er i øvrigt enig med andre i, at vægten må betyde en del ved montering af plader fx i loftet, og at spændingen på batteriet ikke nødvendigvis er afgørende for evnerne.

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis