Hey,
tak for svar. Fint jeg kan nøjes med at lave revnerne endnu mindre. Tænkte reparation skulle udføres ligesom revner i andre beton "ting" og fandt fremgangsmåden ud fra en guide til reparation af revner i soklen, men der er så mange typer beton produkter at jeg ikke ved hvad ville være rigtigt at bruge (lynbeton, reparationsbeton, vandtætte varianter af dem osv.).
Problemet med silikone tænker jeg bliver at jeg ikke kan male det over efterfølgende og det derfor bliver endnu mere synligt, men omvendt har du måske ret i at reparation med et beton produkt blot vil slå revne igen om nogen tid - dog tror jeg måske revnerne kunne hænge sammen med den tidligere utætte samling mod huset hvor vand er kommet ned og trukket ind i taget som måske har slået revner grundet frost eller noget - jeg ved dog intet om det så det er kun gæt. Revnerne er også i området tæt på denne samling - på siderne længere væk fra samlingen er der ingen synlige revner.
Den eksisterende maling er også skallet af flere steder på siden mod udestuen, hvor der har trukket salt/salpeter ud (som jeg har fået at vide også hænger sammen med vandet der er trukket ind i taget). Efter nyt tagpap og tæt samling mod hus ser det ikke rigtig ud til der længere trækker noget ud.
Jeg kunne garanteret godt bare slibe let på det gamle maling som det er nu og male over med nyt og så vil revnerne ikke være synlige, men tænker at det kun skjuler problemet, og tænker det er hurtigt at gøre ordentlig med enten beton eller silikone.