Udregn ampere (Bitcoins)

Hvis jeg har 20 apparater som hver især bruger  bruger 1300 watt, og 13 volt, også prøver at udregne ampærene så bliver det til 100 ampære per apparat, i alt 2000 ampære for at køre alle 20 apparater.

Her er hvordan jeg har regnet det ud 1300/13 = 100 * 20 = 2000 ampære

Der må være noget galt med regnestykket men ved ikke hvad, kan i hjælpe mig ?

Her er oplysninger om apparatet :

DC Voltage

12.15V

Rated Current
(220V input)

133A

Rated Current
(110V input)

100A

Rated Power
(220V input)

1600W

Rated Power
(110V input)

1200W

Hvis jeg har 20 apparater som hver især bruger... Vis hele indlægget
61 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

men 250 øre er jo også 2,5 kr.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Halleluja  velkommen i sekten , det er jo det evige lokkemiddel , lette penge ,og ingen tilsyneladende risiko , guldet ligger der, et skal bare samles op , alle kan jo ikke vinde , nogen må jo tabe..........................ellers hænger det ikke sammen , nogen skal jo have profit . pyramidespil eller ej , det lugter.......

Mvh S.H. 
Tillid er godt men kontrol er bedre.......

Jeg har svært ved at se lyset....De bitcoins skal vel "omformes" til enten rigtige penge, varer eller tjenesteydelser, for at du kan blive rig, eller er der noget jeg har overset?
Du skal vel kunne betale din mad og husleje med andet end bitcoins, så hvordan bliver bitcoins til penge du kan bruge på et cafe besøg, eller et par nye bukser?

Og ved at have "en maskine" der fremstiller dem, virker da helt ude i hampen.... så hvis alle havde sådan en maskine stående, ville systemet så ikke bryde sammen, på samme måde som hvis vi alle fremstillede rigtige penge (det er vist den græske model).............    

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Så vidt jeg kan se så kan man købe og sælge bitcoins. for alm penge. Står du med 1000 japanske yen kan du heller ikke købe i brugsen med dem, men du kan veksle dem. Uden at veksle er de især brugt til illegale operationer fordi det ikke kan spores hvor de kommer fra. Men det koster jo også at veksle. https://bettercoins.dk/

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Annonce

Ja, man kan handle dem i børs-form, dvs. det kræver at nogen gider at købe dem. 

Jeg er ikke fortaler for bitcoins og er sådan set enig i at udviklingen nu, er helt ude i hampen. Er ikke i tvivl om at det ramler sammen på et tidspunkt og enten dør eller genopstår i en mere moderat form.

Men ikke desto mindre er det fascinerende, at man kan udtænke et system der tilsyneladende er så solidt. Vanvittigt mht. strømforbug, ja, men det beviser dog at tanken om at basere udbud/mængden af en valuta på matematik er interessant. Jo mere populært det bliver og jo større pengemængden dermed bliver, jo sværere bliver det (rent matematisk) at udvinde. Det er matematik og forhindrer dermed netop, at system bryder sammen når alle "har sådan en maskine stående".

At det så er stukket helt af er selvfølgelig noget andet. Men det regulerer sig selv, når de første begynder at miste deres penge - så går det stærkt nedad, fordi ingen længere tør/vil købe det.

I øvrigt er det interessant, at den oprindelige tanke også var at lave en valuta "for folket", som betyder at person 1 kan overføre penge til person 2 udenom banker og dermed uden gebyrer mv. - og med total tryghed/sikkerhed (pga. blockchain-teknologi).

Mvh. AllanE
AllanE skrev den 30-11-2017 19:47:46

Ja, man kan handle dem i børs-form, dvs. det kræver at nogen gider at købe dem. 

Men ikke desto mindre er det fascinerende, at man kan udtænke et system der tilsyneladende er så solidt. Vanvittigt mht. strømforbug, ja, men det beviser dog at tanken om at basere udbud/mængden af en valuta på matematik er interessant. Jo mere populært det bliver og jo større pengemængden dermed bliver, jo sværere bliver det (rent matematisk) at udvinde. Det er matematik og forhindrer dermed netop, at system bryder sammen når alle "har sådan en maskine stående".

Det interessante er at man vil opbygge en økonomi på baggrund af matematik og ikke af udbud og efterspørgsel....
 Men det ændrer jo ikke ved at vi alle skal have noget at spise hver dag, og en sådan "økonomi" kan kun virke hvis vi er enige om valutaen størrelse (ellers er det naturalier økonomi, også kaldet jysk økonomi), og hvem er den "nogen" der bestemmer kursen mellem en bitcoin og en krone eller et æble?
Hvad skal min løn i timen være i  bitcoins for at henholdsvis at køre bus, eller være underdirektør i Mærsk?

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Enig

...men alligevel er det ikke anderledes end danske kroner, dollars, euro mv. De har jo også kun en værdi, fordi vi allesammen er enige om at de har en værdi. Vi bruger ikke engang fysiske kontanter mere eller baserer værdien på nogen håndgribeligt som f.eks. guld...så efterhånden er alm. penge jo lige så digitale/fiktive som bitcoins. Forskellen er bare, at alle er enige om værdien og tilliden til systemet. Bortset fra i krisesituationer...

Mvh. AllanE

Der er en hvis risiko, men det er der ved al investering, og alle gør det ikke fordi det kan være lidt indviklet at komme ind i, men jeg tror jeg vil starte langsomt ud og arbejde mig der opad

Overvejer osse at køle det ned med oli, så er du osse fri for larmen

https://www.youtube.com/watch?v=xo0g2dKPAcQ

Der er yderligere 21 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis