Udregn ampere (Bitcoins)

Hvis jeg har 20 apparater som hver især bruger  bruger 1300 watt, og 13 volt, også prøver at udregne ampærene så bliver det til 100 ampære per apparat, i alt 2000 ampære for at køre alle 20 apparater.

Her er hvordan jeg har regnet det ud 1300/13 = 100 * 20 = 2000 ampære

Der må være noget galt med regnestykket men ved ikke hvad, kan i hjælpe mig ?

Her er oplysninger om apparatet :

DC Voltage

12.15V

Rated Current
(220V input)

133A

Rated Current
(110V input)

100A

Rated Power
(220V input)

1600W

Rated Power
(110V input)

1200W

Hvis jeg har 20 apparater som hver især bruger... Vis hele indlægget
61 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Nej, men du behøver heller ikke at forstå hvad faser er, faktum er at du er nød til at få en professionel til at kigge på din installation, hvis du skal installere en større håndfuld af disse minere.


Elektronikteknikeren

Jeg forstår ikke helt hvordan du er kommet frem til den el pris.

Som privat person i Danmark kan det ikke betale sig at mine bitcoins selv med dedikerede minere, da al indtjening skal bruges på at betale elregningen.

Du må jo kontakte et forsyningsselvskab og få en elpris, før end at du kan udregne om dit projekt er rentabelt.



Elektronikteknikeren
Gregeren skrev den 30-11-2017 15:36:12

Jeg forstår ikke helt hvordan du er kommet frem til den el pris.

Som privat person i Danmark kan det ikke betale sig at mine bitcoins selv med dedikerede minere, da al indtjening skal bruges på at betale elregningen.

Du må jo kontakte et forsyningsselvskab og få en elpris, før end at du kan udregne om dit projekt er rentabelt.


Jeg trode denne her hjemmeside 

http://www.xn--strm-ira.dk/?

udregnet udgifter med ind i de 250 øre :/

Det sidste er ikke rigtig forstået. Det har rigtig meget med hovedkabel at gøre, og måler o.s.v 

For at gøre det kort, så behøver hovedkabel (som vi kalder stiklednings kabel ) ikke at have mere end 2 ledere, samt du behøver kun at have 1 sikring ude ved vejen/hovedtavle i lejlighedskompleks. hvis du kun har 1 faset 240 volt. 

Men langt de fleste steder er der 4 ledere i stiklednings kabel og 3 sikringer ude ved vejen. Så du har 3 faser + Nul inde i installationen. 

Hver fase har så 240 volt i forhold til nulleder. Så du kan tilslutte 3 apparater på 1300 w og der er et forbrug på 5,6 Ampere i hver ledning. 

Så kan du tilslutte yderligere 3 og det er så godt 11 A i hver leder. Det kan så godt være det er er top grænsen hvis du stadig skal kunne lave mad, vaske tøj m.m. 

At der så er 400 v imellem faserne er i og for sig uden betydning for dit projekt. 

I øvrigt så er det enhver iværksætters opgave at regne på en risiko scenarie før man beslutter sig for inversteringer. Altså hvor galt kan det gå med prisen på mit produkt før jeg sætte penge til på det. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hmm,  de eneste som er sikre vindere i det projekt, er 

1. El-selskabet som sælger strømmen til det. 

2. Sælgerne af Miner-udstyret, - læser man lidt omkring garantien, så er den intet værd, - enhver defekt vil kunne skubbes ind under en af alle undtagelserne, hvor garantien ikke gælder.

Bare betalingsbetingelserne virker som nogle, hvor der er fifty-fifty chance for om din betaling bliver registreret korrekt, om de har lyst til at validere den manuelt eller om de blot napper dine bitcoins, og iøvrigt lader dig hænge i uendelig ventetid.

Der er jo ingen mulighed for at stille dem til regnskab for manglende levering, defekte eller noget som helst andet.

Og NEJ, du har ikke forstået hvad 3-faser er. Lad Google være din ven og hjælper. 

Annonce

En kW/h ligger tættere på 2,5 kr. Inkl afgifter og transport. Rundt regnet.

Så jeg tror desværre ikke at dit handelsskoleprojekt er rentabelt.


Elektronikteknikeren

Jeg tror ikke at du har forstået hvor meget varme der bliver generet pr. styk 1,3 kw og det er det som en normal stor elvarmeovn giver , sådan en sætter man ikke i en isoleret kasse med noget udsugning på uden at den starter en brand eller brænder de der pengemaskiner af , og prøv så med at gange med 20 .


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Her kan man se hvordan en stor bitcoinmine ser ud:

https://youtu.be/fdN1tXktfG8

Det kræver bestemt et stort luftskifte, man pakker det ikke bare ind i rockwool.


Elektronikteknikeren

En moderne form af pyramidespil.......................................


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Jeg er ikke enig i at det er en form for pyramidespil. 

Pointen er netop, at skabe en valuta som ikke kontrolleret af finanssektor eller myndigheder. Skaberen er fortsat anonym og der er ingen central instans, der styrer eller tjener penge på det. Og fordi hele fundamentet bygger på matematiske love og det nye "blockchain"-fænomen, så kan man ikke snyde med systemet. I hvert fald ikke endnu   

Det er et vildt fascinerende "eksperiment" og jeg er spændt på om det overlever den nedtur/knæk som MÅ komme, når lykkeriderne og "tjen-hurtige-penge"-investorer trækker sig ud...og når "man" erkender at det er helt uholdbart at forurene så meget for at øge pengemængden.

I virkeligheden er det blockchain-konceptet (som danner grundlaget), der potentielt kan blive den store revolution i finansverden og mange andre steder.


Mvh. AllanE
Der er yderligere 31 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis