Udregn ampere (Bitcoins)

Hvis jeg har 20 apparater som hver især bruger  bruger 1300 watt, og 13 volt, også prøver at udregne ampærene så bliver det til 100 ampære per apparat, i alt 2000 ampære for at køre alle 20 apparater.

Her er hvordan jeg har regnet det ud 1300/13 = 100 * 20 = 2000 ampære

Der må være noget galt med regnestykket men ved ikke hvad, kan i hjælpe mig ?

Her er oplysninger om apparatet :

DC Voltage

12.15V

Rated Current
(220V input)

133A

Rated Current
(110V input)

100A

Rated Power
(220V input)

1600W

Rated Power
(110V input)

1200W

Hvis jeg har 20 apparater som hver især bruger... Vis hele indlægget
61 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

1300 W over en 12V skinne er - lade os kalde det - sporty. TO blander primær og sekundærside af strømforsyning sammen. 

Husk at slukke for alt anden opvarmning, når du brænder 10kW strøm af. 

Bemærk at ved køb i USA tilkommer der 25% importmoms mv.

Bitcoin mining er de senere år ikke længere en god forretning i DK for private. Vi har for høje elpriser inkl. afgift og mining er blevet en del mere kompliceret de sidste 10 år, da de "nemme" codes jo er væk.  

ev elmand, det er ikke til opbevaring af bitcoins, men til "udvinding". Man udvinder en bitcoin ved at løse meget komplekse algoritmer. Det er med tiden blevet sværere og sværere at knuse algoritmerne og i takt med at værdien er steget eksplosivt, kan det alligevel betale sig at bruge strøm på det. Man ser decideret server-parker sat op til udelukkende at knuse bitcoin-algoritmer. Verdensmarkedet for bestemte typer grafikkort er støvsuget, fordi netop deres processorer er gode til den type matematiske udregninger.

Gns. strømforbruget brugt til at udvide 1 bitcoin svarer nu til et typisk årsforbrug for et parcelhus. Det er virkelig interessant hvad der foregår, omend fuldstændig irrationelt, når man tænker i miljø mv. Men utroligt at skaberen har formået at starte et fuldstændigt autonomt økonomisk system i den skala - og så er han oven i købet anonym.


Mvh. AllanE

Det var li godt S..... Ja hvorfor ikke. Tak for den udførlige forklaring. Det er altså ikke bankbokse, men "guldgraver" udstyr Nu forstår jeg lige pludselig ordet "Miner"

Anonym: ? Vil det sige at man ikke ved om det er Trump - Kim Il Jung - eller Moon bevægelsen der sidder øverst oppe og skumme fløden. Bare for at nævne nogen af de værste. Undskyld den politiske satire. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak for hjælpen, hvis jeg køre en antminer s9 så laver den for 154kr i bitcoins om dagen, og hvis siger pris strømmen er 250 øre Det er – 83 kr om dagen, så har jeg tjent 63 kr om dagen om måned 1900 kr så er den tjent hjem på 5.3 måneder, og der er et halt års garenti.

3 faser hvad betyder det ? og hvordan for man det?

Penge om dagen

kr. 154.00

Strøm i kr Daglig

-kr. 83.00

Feed Pool - 2%

-kr. 1.42

Bitcoin Difficulty -  8%

-kr. 5.68

Total Profit

kr. 63.90





Hvor vil du gøre af varmen  fra 26 Kw  , det ville kræve et ernormt køleanlæg., som er meget dyrt i drift og anskaffelse.


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Annonce

Hvordan kan du slippe med 250øre pr.kw/h inkl. Transport og afgifter?

Er det erhvervsstrøm du har adgang til?

Grunden til den lave spænding og demed høje strøm skal findes i at minere er små microprocessorer, hvis motherboard skal bruge lavspænding.

Spændingen til kernen er endnu lavere, typisk kun et par volt, og bliver steppet ned on board.

Du kan jo vælge at vandkøle anlægget og sælge varmen som fjernvarme til dine naboer!


Elektronikteknikeren

Du har sikkert allerede 3 faser inde, f.eks. til elkomfur. Så hvis du "nøjes" med at installere 1 - 2 - 3 eller måske op til 6 stk så kan det sikkert køre på din nuværende installation. Altså på stikkontakter der er fordelt på de 3 faser man har i huset. Det er peace off cake for elektriker. Så kan du jo begynde at tjene pengene og dermed få råd til at komme videre.  Så kommer du jo "kun" op på ca. 8 kw varme. Det går nok om vinteren ( med åbne vinduer ) 

Den med Fjernvarme kører jo på debat plan i Viborg lige nu på grund af Apple lager. 

De store problemer bliver hvis du kommer op på de mange som du startede ud med. 

Men jeg må lige spørge til de bitcoins Så vidt jeg forstår kan man ikke købe alt for dem. Kun inverstering og virtuelle ting på nettet, såsom ekstra sværd i spil o.s.v 

Kan man bruge dem til noget fysisk. Altså kan du geninversterede dem i f.eks. udstyr. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Bitcoins kan godt veksles til "rigtige penge" men det skal ske ved salg på feks. en børs der handler med krypto valuta.


Elektronikteknikeren

For mig lyder Bitcoins som et fuldstændig vanvittigt og irrationelt produkt. Og at manden er anonym... det er garanteret Mogens Amdi Petersen.

Men mange tak for en spændende tråd. Så har man set det med også.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg har regnet el prisen ud med denne hjemme side : http://www.xn--strm-ira.dk/?

Jeg bygger en boks som kan have alle miner i fordi den larmer ligså meget som en støvsuger, også 20 stk

Så en boks der er  isoleret med en form for lyd isolerene matriale.

Sætter så udsugning rør på hver miner, som det her

https://www.youtube.com/watch?v=317wqakIKx8&index=2&list=PL3T6HOvBUNOTy8hBgnLFICXmYIaYRz_zX

Også en stor blæser tilkoblet som hjælper at skubbe det ud, som den her:

https://www.northerntool.com/shop/tools/product_200630968_200630968

 

Rummet skal have et vindue åben og ud går udsugningen, og smidder varmen væk, der bliver så skabt et luft undertryk, som gør der kommer frisk luft ind igemmen vinduet.

Jeg synes det en fin ide at starte mindre ud, det skal osse hænge sammen 😊

Man kan sælger bitcoiene, og få penge for dem, det er hvad jeg vil gøre, men der er osse hjemmesider der tilbyder betaling med bitcoin, eksempel Antminer som ny kan kun betales i bitcoin, så det bliver ikke noget problem at opgradere for dine bitcoins.

Så hvis jeg skal prøve på, at forstå hvad 3 faser er, så har det ikke noget med hovedkablet at gøre, men det er en sikring som udsender 400 volt ud isteden for det almindelige 230 volt,  er det rigtigt forstået?

Der er yderligere 41 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis