Prøv det nye LDS

LDS har gennemgået en lang række forandringer i år, som en del af en større plan for en samlet total-opgradering af systemet bag, samt "LDS på overfladen". 

De seneste måneder er der blevet knoklet på det næste store spring, som byder på en række nyheder, som jeg opsummerer her:

Facelift 
Oprindeligt var tanken at lave en radikalt re-design med nyt logo osv.. Men på baggrund af feedback - og fordi vi elsker LDS-manden    - blev vi enige om, at forbedre det nuværende design i stedet for at lave helt nyt. Men: Selvom det er et "facelift", er koden bag LDS omskrevet fra bunden og baseret på et nyt og mere mobilvenligt framework. Så det er en kæmpe opgradering.

Forum
Forummet har også fået et facelift, men med respekt for stambrugerne! Dvs. det er ikke radikale ændringer, men mange(!) små justeringer, som gør forummet bedre at bruge. Og mobil-versionen er har fået et gevaldigt løft - godt 50% af trafikken på LDS er fra "mobile enheder", dvs. telefoner og tablets.

Ny PM / private beskeder
Besked-funktionen er HELT ny…mere moderne og tidssvarende end det gamle - og så er det nu også mere mobilvenligt. Beskeder er nu grupperet under afsender, fremfor det gamle "tråd-baserede" system. Det er noget mere overskueligt nu.

Profilside og login
Bruger-profilsiderne er lavet helt om. Noget pænere i designet og der vises nu flere ting (projekter og skulderklap). Det er blevet mere overskueligt at rette profilen. Loginfunktionen er også blevet skiftet ud, så det er lettere at nulstille kode mv.

Find byggemarked + Find håndværker
Byggemarked-søgeren og "Find håndværker"-funktionen har faktisk ligget i stilhed på LDS i noget tid nu, mens det er blevet testet. Nu er det klart og bliver en integreret del med den nye version, hvor de bliver vist på forsiden. Og: Fremover, når indlæg handler om håndværkere eller byggemarkeder, vil en søgeboks blive vist sammen med indlæggene. Meget praktisk!

Søgefunktion
Den nye søgefunktion blev lanceret for en måneds tid siden. Den er egentlig også en del af "det nye LDS" og med opgraderingen bliver den brugt endnu mere aktivt på siden. Udover at fungere som søgefunktion, er det samtidig en stærk motor, der løbende analyserer alle indlæg….mere om det følger.

Der er hundredvis af mindre nyheder, men det er for kedeligt at liste den alle   

Prøv det nye version i en beta-udgave her

LDS er blevet opgraderet. Kom fortsat gerne med kommentarer her.


Mvh. AllanE
LDS har gennemgået en lang række forandringer i år... Vis hele indlægget
49 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Der går et eller andet galt med visningen af det enkelte forum set fra min Samsung Galaxy S7. Problemet er i når skærmen er på højkant - ikke når den er horizontal

Fejlen opstår både i samsung egen internet app og i Chrome 


Men ellers fedt layout! 

Det er altid nemmest at kritisere, så det vil jeg gøre     

Synes "Aktive emner" virker frygtelig rodet i midtersektionen, med antal indlæg, visninger osv, det hele flyder lidt ud i hinanden, muligvis fordi der ikke er de tidligere rammer omkring og kontrastbaggrund. 

Kunne væsentlig bedre lide den gamle version på dette punkt, - til gengæld skal der lyde stor ros, hvis de mange genganger-indlæg er blevet aflivet.


jeg synes godtnok at bogstaverne er blevet små og utydelige, (jeg har været hos louis nilsen)


Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

AllanE skrev den 27-11-2017 16:10:20

Jeg kan se, at der er problemer med at forstørre billeder, når man bruger en mobil enhed (dvs. tablet eller mobil). Men det skulle gerne virke fint i en browser på en computer.

Efry, er det en mobil du sidder med?

Nitter: Det er rigtigt, at den lille version er en lav opløsning. Hvis du skal gemme den, bør du gemme den forstørrede udgave. Kan du heller ikke forstørre ved at klikke?

Mht. ikonerne i forummet, så er det hermed noteret   


Nej Allan, det ser ud til de billeder der bliver indsat i den nye udgave ad LDS ikke har mulighed for at forstørre. Prøv og se/klik på billede i denne tråd: https://www.lav-det-selv.dk/forum/aft/214722

Bruger stadigvæk Chrome i sidste udgave.



Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Ah! Nu ser jeg det. Ok, i indlæg skrevet før opdateringen vil man stadig kunne forstørre. Men i indlæg skrevet i dag efter opdateringen, virker det ikke. Det bliver fikset nu.

Steelman: Godt set! Det er rettet nu.

Djaydjay: Det er helt fint med kritik! Især når der er god grund til det, som med "Aktive indlæg"-siden. Jeg kan se at layoutet slet ikke er kommet ordenligt med. Det ser helt forkert ud nu. Det bliver selvfølgelig rettet.


Mvh. AllanE
Annonce

med hensyn til skriftstørrelsen, hvorfor er den blevet mindre ??? man kan dårligt læse hvad man skriver !


Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Nå ja, det fik jeg ikke svaret på. Jeg forstår ikke, at den er mindre hos dig. Faktisk er den generelle skriftstørrelsen sat til at være større i den nye version her. 

Hvor ser du mindre skriftstørrelse? Teksten i forumindlæggene, andre steder eller alle steder?


Mvh. AllanE

særlig når man skriver i svarrubrikken


Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Ok, skriften er gjort større i svar-feltet / editoren. Den var rigtig nok mindre end resten.

Er der andre steder du oplever lille skrift?


Mvh. AllanE

ja,i citater, og signaturer


Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Der er yderligere 19 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis