Prøv det nye LDS

LDS har gennemgået en lang række forandringer i år, som en del af en større plan for en samlet total-opgradering af systemet bag, samt "LDS på overfladen". 

De seneste måneder er der blevet knoklet på det næste store spring, som byder på en række nyheder, som jeg opsummerer her:

Facelift 
Oprindeligt var tanken at lave en radikalt re-design med nyt logo osv.. Men på baggrund af feedback - og fordi vi elsker LDS-manden    - blev vi enige om, at forbedre det nuværende design i stedet for at lave helt nyt. Men: Selvom det er et "facelift", er koden bag LDS omskrevet fra bunden og baseret på et nyt og mere mobilvenligt framework. Så det er en kæmpe opgradering.

Forum
Forummet har også fået et facelift, men med respekt for stambrugerne! Dvs. det er ikke radikale ændringer, men mange(!) små justeringer, som gør forummet bedre at bruge. Og mobil-versionen er har fået et gevaldigt løft - godt 50% af trafikken på LDS er fra "mobile enheder", dvs. telefoner og tablets.

Ny PM / private beskeder
Besked-funktionen er HELT ny…mere moderne og tidssvarende end det gamle - og så er det nu også mere mobilvenligt. Beskeder er nu grupperet under afsender, fremfor det gamle "tråd-baserede" system. Det er noget mere overskueligt nu.

Profilside og login
Bruger-profilsiderne er lavet helt om. Noget pænere i designet og der vises nu flere ting (projekter og skulderklap). Det er blevet mere overskueligt at rette profilen. Loginfunktionen er også blevet skiftet ud, så det er lettere at nulstille kode mv.

Find byggemarked + Find håndværker
Byggemarked-søgeren og "Find håndværker"-funktionen har faktisk ligget i stilhed på LDS i noget tid nu, mens det er blevet testet. Nu er det klart og bliver en integreret del med den nye version, hvor de bliver vist på forsiden. Og: Fremover, når indlæg handler om håndværkere eller byggemarkeder, vil en søgeboks blive vist sammen med indlæggene. Meget praktisk!

Søgefunktion
Den nye søgefunktion blev lanceret for en måneds tid siden. Den er egentlig også en del af "det nye LDS" og med opgraderingen bliver den brugt endnu mere aktivt på siden. Udover at fungere som søgefunktion, er det samtidig en stærk motor, der løbende analyserer alle indlæg….mere om det følger.

Der er hundredvis af mindre nyheder, men det er for kedeligt at liste den alle   

Prøv det nye version i en beta-udgave her

LDS er blevet opgraderet. Kom fortsat gerne med kommentarer her.


Mvh. AllanE
LDS har gennemgået en lang række forandringer i år... Vis hele indlægget
49 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Kovas: Som der blev skrevet om tidligere, blev signaturen lavet om til ren tekst. Det er nu lavet om, så man kan lave fed tekst, links mv. - men med visse begrænsninger. 

Dem der har rettet signaturen fra opdateringen til for 10 min siden, vil være nødt til at gå ind og rette den igen, så den kommer til at se normal ud igen. Jeg har rettet din signatur.

Derudover. Der er sat en begrænsning ind, så signaturen i forumindlægget har en maks-højde på omkring 4 viste linjer i her forummet.

Mht. pilen, så er den på listen, men det er en genstridig sat***, så det trækker lidt ud   

Djaydjay: Siderne "aktive emner", "ulæste" mv. er nu fikset, så de ser pæne ud og følger layoutet i resten af forummet.


Mvh. AllanE

Lige en opdatering:

Editoren er rullet en version tilbage, så billeder er uploades fra nu af kan forstørres igen. Det er åbenbart ikke så nemt at få løst, så vi afventer fortsat editor-producenten.

Man kan nu holde musen over titler i trådoversigten for at se de første 200 tegn.

Siderne "aktive/ulæste indlæg" er blevet ændret, så de kan ses i Internet Explorer. Når det er testet, rettes trådoversigten i forummet også. Se evt. denne tråd.

Den grønne linkfarve er gjort en anelse mørkere for at skabe mere kontrast.


Mvh. AllanE
AllanE skrev den 01-12-2017 12:33:50

Lige en opdatering:

Editoren er rullet en version tilbage, så billeder er uploades fra nu af kan forstørres igen. Det er åbenbart ikke så nemt at få løst, så vi afventer fortsat editor-producenten.

Man kan nu holde musen over titler i trådoversigten for at se de første 200 tegn.

Siderne "aktive/ulæste indlæg" er blevet ændret, så de kan ses i Internet Explorer. Når det er testet, rettes trådoversigten i forummet også. Se evt. denne tråd.

Den grønne linkfarve er gjort en anelse mørkere for at skabe mere kontrast.

 Det lyder godt Allan, takker.  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Før i tiden kunne man, når man indsatte et  link, formatere dette så linkteksten ikke var det samme som stien. Hvilket var smart hvis stien var lang.


Elektronikteknikeren

Det er umiddelbart ikke tilgængeligt på Android...


Elektronikteknikeren

Jeg mangler funktionen "aktive indlæg" hvor jeg nemt kan overskue de sidste mange aktive tråde. Den kunne man finde i "dropdown" menuen når man kørte musen hen over "forum" knappen. Kan i ikke få den tilbage, så jeg ikke behøver at skulle finde linket i min historik.  

Illisher den funktion er flyttet dit log in du skal klikke på dit navn og der finder du så både dine indlæg og aktive emner.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Jeg ved ikke om det er er pga. opdateringen, eller noget andet, men jeg kan ikke se billederne i denne tråd: https://www.lav-det-selv.dk/forum/aft/78921

Det ser også ud til at stien til billederne er forkert - i hvert fald hvis man sammenligner med de billeder der er tidligere i denne tråd.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis