Prøv det nye LDS

LDS har gennemgået en lang række forandringer i år, som en del af en større plan for en samlet total-opgradering af systemet bag, samt "LDS på overfladen". 

De seneste måneder er der blevet knoklet på det næste store spring, som byder på en række nyheder, som jeg opsummerer her:

Facelift 
Oprindeligt var tanken at lave en radikalt re-design med nyt logo osv.. Men på baggrund af feedback - og fordi vi elsker LDS-manden    - blev vi enige om, at forbedre det nuværende design i stedet for at lave helt nyt. Men: Selvom det er et "facelift", er koden bag LDS omskrevet fra bunden og baseret på et nyt og mere mobilvenligt framework. Så det er en kæmpe opgradering.

Forum
Forummet har også fået et facelift, men med respekt for stambrugerne! Dvs. det er ikke radikale ændringer, men mange(!) små justeringer, som gør forummet bedre at bruge. Og mobil-versionen er har fået et gevaldigt løft - godt 50% af trafikken på LDS er fra "mobile enheder", dvs. telefoner og tablets.

Ny PM / private beskeder
Besked-funktionen er HELT ny…mere moderne og tidssvarende end det gamle - og så er det nu også mere mobilvenligt. Beskeder er nu grupperet under afsender, fremfor det gamle "tråd-baserede" system. Det er noget mere overskueligt nu.

Profilside og login
Bruger-profilsiderne er lavet helt om. Noget pænere i designet og der vises nu flere ting (projekter og skulderklap). Det er blevet mere overskueligt at rette profilen. Loginfunktionen er også blevet skiftet ud, så det er lettere at nulstille kode mv.

Find byggemarked + Find håndværker
Byggemarked-søgeren og "Find håndværker"-funktionen har faktisk ligget i stilhed på LDS i noget tid nu, mens det er blevet testet. Nu er det klart og bliver en integreret del med den nye version, hvor de bliver vist på forsiden. Og: Fremover, når indlæg handler om håndværkere eller byggemarkeder, vil en søgeboks blive vist sammen med indlæggene. Meget praktisk!

Søgefunktion
Den nye søgefunktion blev lanceret for en måneds tid siden. Den er egentlig også en del af "det nye LDS" og med opgraderingen bliver den brugt endnu mere aktivt på siden. Udover at fungere som søgefunktion, er det samtidig en stærk motor, der løbende analyserer alle indlæg….mere om det følger.

Der er hundredvis af mindre nyheder, men det er for kedeligt at liste den alle   

Prøv det nye version i en beta-udgave her

LDS er blevet opgraderet. Kom fortsat gerne med kommentarer her.


Mvh. AllanE
LDS har gennemgået en lang række forandringer i år... Vis hele indlægget
49 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Når du er i gang Lars.

Antal af reg. brugere har stået stille en tid efterhånden, på 43. K så vidt jeg i skrivende stund husker det, det ville være sjovt at se hvor hurtigt den er stiger. (jo flere brugere desto større bredde af viden om dette & hint)

Ikke det er af afgørende betydning, men synes bare det ligesom mangler.

Men der er måske en årsag jeg og muligvis andre ikke kender til.



Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

Det er rigtigt, at statistikkerne på forsiden har stået stille i nogen tid. En opdatering gjorde, at statistik-funktionen ikke længere kunne bruges og blev deaktiveret, mens arbejdet på den nye version har stået på.

Når den nye version går fra beta til det "rigtige LDS" vil tællerne virke igen.



Mvh. AllanE

Super.

 Tak AllanE


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

LDS er blevet opgraderet med den nye version. 

Kom gerne med kommentarer her, hvis I støder på problemer eller har kommentarer.

Mht. klik eller "hold-mus-over" på topmenuen, så er det skiftet tilbage til, at man skal klikke for at åbne. Testen viste en del problemer på nogle enheder, hvor menuen lukkede sammen igen, når musen bevægede sig.

Til gengæld er funktionen der skjuler menuen, når man scroller ned, blevet slået fra. Så den er nu altid synlig.


Mvh. AllanE
efry skrev den 27-11-2017 14:31:33

Det ser ud som om man ikke kan forstørre billeder ved at klikke på dem.

 Og gemmer man billedet på ens harddisk har det så dårlig en opløsning at man ikke kan se noget alligevel.     

Samtidig kunne jeg også ønske mig der var større kontrast på de ikoner der viser om et indlæg er læst eller ej. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Jeg kan se, at der er problemer med at forstørre billeder, når man bruger en mobil enhed (dvs. tablet eller mobil). Men det skulle gerne virke fint i en browser på en computer.

Efry, er det en mobil du sidder med?

Nitter: Det er rigtigt, at den lille version er en lav opløsning. Hvis du skal gemme den, bør du gemme den forstørrede udgave. Kan du heller ikke forstørre ved at klikke?

Mht. ikonerne i forummet, så er det hermed noteret   



Mvh. AllanE

Hej Allan

Jeg kan ikke forstørre ved at klikke - sidder på stationær med IE

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Ok. Jeg kigger nærmere på det.

Et spørgsmål til jer allesammen: Hvad er holdningen til den signatur vi har i bunden af indlæggene? I den nye version er det lavet, så man ikke kan bruge HTML, dvs. man kan ikke formatere teksten (fed, kursiv etc.) og man kan ikke indsætte links.

Tanken var, at fjerne muligheden for de irriterende reklame-ryttere. Men jeg kan jo godt se, at der er en del, som bruger f.eks. fed skrift i deres signatur. 

Hvad synes I? Skal det være som nu (kun ren tekst) eller skal vi lade det være muligt at lave fed skrift og evt. indsætte ét link?


Mvh. AllanE

Jeg synes egentligt det er fint, ikke at kunne linke.(men man kan jo stadigvæk skrive et reklame-weblink)

men linkene er jo fine, hvis de ikke misbruges..(nogle linker til deres hobby m.m. - f.eks. "Pink Floyd")   jeg ved det er mere arbejde til jer - men måske skal der blot rapporteres asap vedr. reklameryttere??


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 29 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis