Montering af SG LEDDIM 200 stikkontakt. Virker ikke :(

Hej

Jeg forsøger fortvivlet at montere en SG LEDDIM 200 LED lysdæmper. Jeg har købt dæmpbare GU10 LED pære i IKEA. Den gamle alm. LK kontakt virker fint med IKEA pærerne, men den kan ikke dæmpe.

Jeg har tre ledninger og jeg vil mene der er tale om 2 fase og 1 Nul. Men den nye dæmper fra SG har to Nul og 1 L og 1 P stik. Jeg har prøvet forskellige muligheder, men det virker ikke. Se billeder.


Håber der er en som ved hvad jeg gør forkert.



Her billede af den nye fra SG.

Mvh

Kristian 

Hej Jeg forsøger fortvivlet at montere en SG... Vis hele indlægget
29 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Det er tilsyneladende en af de gule indstøbnings dåser, dem er der mere plads i end de gamle grønne. Så måske kan det gå med i dybden med en almindelig ramme. De forhøjede rammer kan vist kun fås i 50 mm Efter billeder at dømme skal du bruge en af  de største 63 eller 70 mm, for at dække over mærkerne i malingen. Der sidder jo netop en 63 mm ramme på den gamle afbryder, så hvis den er pæn nok kan den genbruges. En tur i opvaskebaljen gør ofte underværker. 

Der er jo netop 2 nulklemmer, så det er kun faseledningen der kan volde problemer og som skal forlænges med en lille stump.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Der kun to faseledere og tre nuller. Faselederne er der plads til. Nullerne tager du den ene ud af muffen og sætter et kort stykke ledning i muffen. Så har du to nuller, som du monterer i lysdæmperen.  Den mørkebrune monterer du nu i klemmen med bølgelinien. Så burde det virke.

Når jeg kigger rigtig efter ligner det skrueterminaler, så burde det være muligt at montere to ledninger i hver. Så skulle du kunne få plads til alle tre nuller.


fase

Nu virker det men der er ikke plads til lyddæmperen jeg må vidst have fat i en elektriker :/

Du skal have en afstandsstykke med samme ydermål som den afbryder, du fjernede.


fase

Afstandsstykke? Det er inde i dåsen der ikke er plads :/

Samlemuffer og ledninger presses ind i bunden før montage, så de ligger pænt, og ikke for meget over hinanden. Så har jeg ofte drejet dæmperen lidt rundt medens den presses ind, det hjælper. Og så tåler den noget faktisk meget. Ellers kan man købe en forhøjet ramme som denne tryk her 

Men som jeg nævnte i et tidligere indlæg, så kan den kun fås som 50 mm og den dækker derfor ikke din manglende maling. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Skirk1983 skrev den 19-11-2017 18:37:59

Afstandsstykke? Det er inde i dåsen der ikke er plads :/

 Som både Erik og jeg har skrevet, er du nødt til at købe en forhøjet ramme for at få mere plads, dåsen kan du ikke lave dybere. Du skal også have sat frontrammen på, med den dybde din lysdæmper har kan du blive nødt til at demontere ledningerne igen.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også